Aktualności | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
To trzecia płyta, którą w ciągu mniej więcej roku wydaje Maciej Tubis. Poprzedziły ją „The Truth” Tubis Trio oraz „Lunatyk”, nagrana w duecie z perkusistą i wokalistą Radosławem Bolewskim. Każda z nich jest nieco inna. Łączy je twórczy i wykonawczy temperament Tubisa, różni – podejście do materii muzycznej, jakby za każdym razem co innego pianistę interesowało.
Kalejdoskop czytany - to nowa platforma, którą przygotowaliśmy dla naszych Czytelników i której działalność dziś inaugurujemy. Już teraz można posłuchać pierwszych interpretacji artykułów, które pojawiły się na naszych łamach. Zaczyna związany z nami od lat Andrzej Poniedzielski, który czyta... Andrzeja Poniedzielskiego.
Posłuchajcie historii o czterech dziewczynach, o których coraz głośniej w świecie. Łączą polskich twórców animacji ze światem i świat z polskimi twórcami, artystów z producentami, producentów z dystrybutorami. Guillermo del Toro widząc lalki, które dostarczyły meksykańskiemu producentowi, wpłynął na kształt przygotowywanego filmu.
Malejąca popularność literatury SF i jej detronizacja przez fantasy każe pytać, czy jej rola się wyczerpała, czy przepowiedziano już wszystko, co przy obecnym stanie wiedzy da się przepowiedzieć – czy zostały już wyczerpane możliwości odgadnięcia, jak będzie wyglądał (i czy w ogóle będzie istniał) świat za sto czy pięćset lat.
400 kg i 25 mkw. - tyle waży i zajmuje przestrzeni ogromna, przeskalowana poduszka, która została ustawiona na terenie dworca Łódź Fabryczna. To nowa instalacja artystyczna, która powstała w ramach projektu „Przecieki sztuki” organizowanego przez Łódzkie Centrum Wydarzeń.
Jeśli chcesz wygrać książkę „Zagram ci to kiedyś. Stanisław Radwan w rozmowie z Jerzym Illgiem” (Wydawnictwo Znak), to czym prędzej napisz do nas na: konkurs@ldk.lodz.pl.
Radni Komisji Kultury jednogłośnie poparli kandydaturę Macieja Wojtyszki na stanowisko zastępcy dyrektora ds. artystycznych Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi. Dzień wcześniej mówił do dziennikarzy: - Nie rzucajcie się nam od razu do krtani. 
Uczymy się dystansu do siebie, bo to jest najważniejsze w zawodzie aktora – mówi Dawid Chybalski, reżyser „Pchły Szachrajki” ze Stowarzyszenia Inicjatyw Twórczych  DRATWA. I świetnie się to sprawdza na scenie, bo drugiego dnia ŁóPTA „Pchła” skradła serca fanów teatru, nie do końca słusznie zwanego amatorskim. 31. Łódzki Przegląd Teatrów Amatorskich ŁóPTA relacjonuje i z jego gośćmi rozmawia Paulina Ilska.
Obchodzony właśnie jubileusz 70-lecia istnienia Szkoły Filmowej w Łodzi może być dobrą okazją do ponownego przyjrzenia się okolicznościom powstania jednej z najbardziej znanych uczelni filmowych na świecie. Tym bardziej że uważna analiza materiałów archiwalnych prowadzi do zaskakujących odkryć, podważających obowiązujący kanon genealogiczny.
W 1922 roku Franz Kafka napisał opowiadanie "Głodomór". W 1976 roku Tadeusz Różewicz stworzył na jego podstawie dramat "Odejście Głodomora". Po kolejnym półwieczu Michał Rzepka dokonał adaptacji, która sztukę zmieniła z monodram, przy okazji przywracając tytuł Kafki. W pokazanym na tegorocznym Różewicz Open Festiwalu "Głodomorze" wystąpił młody aktor z warszawskiej Akademii Teatralnej - Kamil Suszczyk.