Koncert w altanie | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 7 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 7 =

Koncert w altanie

„Operowe heroiny”: słynne kobiece arie – Giuditty, Ilony, Mimi, Carmen – zaśpiewa Natalia Kordecka-Kolo. W jej wykonaniu zabrzmią m.in. „Habanera”, „O mio babbino caro”, „Czardasz Sylwii”. Przy fortepianie towarzyszyć jej będą Agata Górska-Kołodziejska i Agata Kalińska-Bonińska, które na cztery ręce wykonają także słynne kompozycje Claude’a Debussy’ego i Georges’a Bizeta.
Barokową arią z oratorium „Theodora” Georga Friedricha Händla oraz arią operową z „Adriany Lecouvreur” Francesca Cilei, Natalia Kordecka-Kolo rozpocznie muzyczne popołudnie. W dalszej części koncertu sopranistka interpretować będzie arię tytułowej Rusałki z opery Antonína Dvořáka oraz trzy arie włoskiego mistrza opery Giacoma Pucciniego: arię Musetty „Quando me'n vo” i arię Mimi „Donde lieta usci” z opery „Cyganeria” oraz jedną z najsłynniejszych operowych arii „O mio babbino caro” z dzieła „Gianni Schicchi”. W opracowaniu na fortepian na cztery ręce zabrzmią następnie dwie kompozycje: „Claire de lune” z „Suity Bergamasque” Claude’a Debussy’ego oraz „Fantazja Carmen” oparta na tematach z opery Georgesa Bizeta w wykonaniu dwóch pianistek: Agaty Górskiej-Kołodziejskiej i Agaty Kalińskiej-Bonińskiej. Uwielbianą „Habanerą” wspomnianego kompozytora, wokalistka rozpocznie kolejną część koncertu, w której pojawią się przeboje dwóch operetkowych sław: Franza Lehára i Imre Kálmána. Zabrzmią pieśni i czardasze z operetek „Giuditta”, „Wesoła wdówka”, „Księżniczka czardasza” i „Cygańska miłość”, a wśród nich popularny czardasz Ilony „Kiedy skrzypki grają”.

Natalia Kordecka-Kolo jest tegoroczną absolwentką studiów magisterskich na wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi, w klasie prof. dr hab. Urszuli Kryger. Zadebiutowała rolą Fatimy w studenckim przedstawieniu „Abu Hassan” Carla Marii von Webera, a w czerwcu br. dzięki udziałowi w produkcji „Wesołe kumoszki z Windsoru” debiutowała na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi. W repertuarze wokalistki znajdują się arie operowe, muzyka oratoryjna oraz liryka wokalna. Pianistki Agata Górska-Kołodziejska oraz Agata Kalińska-Bonińska to artystki związane z Akademią Muzyczną w Łodzi. Prowadzą bogatą działalność dydaktyczną i koncertową, przede wszystkim jako kameralistki.

„Operowe heroiny” - program
Georg Friedrich Händel – Angels, ever bright and fair aria Theodory z oratorium scenicznego Theodora
Francesco Cilea – Ecco respiro appena aria Adriany z I aktu opery Adriana Lecouvreur
Antonín Dvořák – Song to the Moon aria Rusałki z I aktu opery Rusałka
Giacomo Puccini – Quando me'n vo aria Musetty z II aktu opery Cyganeria
Giacomo Puccini – Donde lieta usci aria Mimi z III aktu opery Cyganeria
Giacomo Puccini – O mio babbino caro aria Lauretty z opery Gianni Schicchi
Claude Debussy/Henry Woollett – Claire de lune z Suity Bergamasque w opracowaniu na cztery ręce
Georges Bizet/Otto Singer – Fantazja „Carmen” w opracowaniu na cztery ręce
Georges Bizet – Habanera aria Carmen z I aktu opery Carmen
Franz Lehár – Kiedy skrzypki grają czardasz Ilony z operetki Cygańska miłość
Franz Lehár – Kto me usta całuje ten śni pieśń Giuditty z operetki Giuditta
Franz Lehár – Pieśni o Willi aria Hanny Glawari z II aktu operetki Wesoła wdówka
Imre Kálmán – Czardasz Sylwii z I aktu operetki Księżniczka czardasza