MusicaLove popołudnie | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 8 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 8 =

MusicaLove popołudnie

Podczas koncertu w altanie dwoje młodych wokalistów Wiktoria Boroś i Bartłomiej Dąbrowski – studenci Akademii Muzycznej w Łodzi – z towarzyszeniem pianisty Krzysztofa Jaszczaka zaprezentują duety i songi z musicali, takich jak „Król Lew”, „Mamma mia”, „My Fair Lady” czy „Nędznicy”. Tematem przewodnim utworów będzie oczywiście miłość.
Koncert rozpocznie wykonanie duetu „Shadowland” z musicalu „Król Lew”. Wiktoria Boroś i Bartłomiej Dąbrowski w rolach Donny i Sama wykonają „SOS” z musicalu „Mamma mia” z muzyką grupy ABBA, a wcielając się w Guy’a i Dziewczynę „Masz jeszcze czas” z musicalu „Once” (muz. Glen Hansard, Markéta Irglová). Na zakończenie koncertu zabrzmi fragment z musicalu „Bonnie&Clyde” Franka Wildhorna – „Ten świat zapamięta nas”. Z towarzyszeniem pianisty Krzysztofa Jaszczaka wokaliści wystąpią także solo. Wiktoria Boroś zaśpiewa: „Sto sposobów, by chłop nam zwiał” z musicalu „Wonderful Town” (muz. Leonard Bernstein), „Out Here On My Own” z musicalu „Fame” (muz. Steve Margoshes) oraz „Czekaj no Higińszczaku” z musicalu „My Fair Lady” (muz. Frederick Loewe). Bartłomiej Dąbrowski interpretować będzie: „Aż po zmierzch” z musicalu „Piękna i Bestia” (muz. Alan Menken), „Put On a Happy Face” z musicalu „Bye Bye Birdie” (muz. Charles Strouse), „Where's the Girl” z musicalu „Scarlet Pimpernel” (muz. Frank Wildhorn) oraz „Gwiazdy” z musicalu „Nędznicy” (muz. Claude-Michel Schönberg).

Wiktoria Boroś i Bartłomiej Dąbrowski to studenci specjalności musical w Akademii Muzycznej w Łodzi. Wiktoria Boroś swoje pierwsze sceniczne kroki stawiała na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi. Brała udział w widowiskach takich jak „Toporem w serce” czy „Golem”, a także występowała z Orkiestrą Symfoniczną SONUS i European Gospel Choir. Bartłomiej Dąbrowski rozpoczął artystyczną karierę w Miejskim Ośrodku Kultury w Żorach, a obecnie kształci się wokalnie pod kierunkiem Briana Fentressa. Oboje zagrali w ubiegłym roku główne role w studenckim musicalu „Dlaczego Maciek nie poszedł do nieba?” (Żona i Józek). Czynnie uczestniczą w koncertach i spektaklach tematycznych organizowanych przez uczelnię. Pianista Krzysztof Jaszczak od początku swojej zawodowej drogi związany był z muzyką teatralną. Jeszcze podczas studiów rozpoczął współpracę z Teatrem Powszechnym w Łodzi, a w połowie lat 90. z Wojciechem Kępczyńskim – prekursorem musicalu w Polsce. Przez wiele lat związany był z Teatrem ROMA, w którym występował w charakterze pianisty, a także jako asystent kierownika muzycznego oraz drugi dyrygent.