Najlepszy teledysk | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 4 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 4 =

Najlepszy teledysk

Grand Prix festiwalu PL Music Video Awards 2020 zdobył Marek Skrzecz za teledysk “Nie za miłe wiadomości” dla Fisz Emade Tworzywo!
W dniach 11-12 grudnia w Fabryce Sztuki w Łodzi odbyły się obrady jury III edycji festiwalu PL Music Video Awards. W skład gremium weszli: Beata Rakoczy, Agata Trafalska, Kris Kotlarski, Roman Przylipiak i Sebastian Pańczyk.

Przyznano sześć statuetek w kategoriach gatunków muzycznych oraz w dwóch kategoriach specjalnych: debiut reżyserski i ważny przekaz. Spośród zwycięzców poszczególnych kategorii Jury wyłoniło zdobywcę Grand Prix festiwalu. Po raz pierwszy Grand Prix trafia do twórcy nominowanego w kategorii “Ważny przekaz”, w której nominowane są teledyski zwracające uwagę na ważne społecznie zjawiska i problemy.

Oto werdykt jury wraz z uzasadnieniem wyborów zwycięskich klipów:

KATEGORIA GRAND PRIX: Fisz Emade – „Nie za miłe wiadomości”, reż. Marek Skrzecz + nagroda ufundowana przez ATM SYSTEM w wysokości 5000 zł na usługi rentalowe.
Uzasadnienie: To praca, która w metaforyczny i celny sposób odnosi się do tekstu utworu. Teledysk stawia trzy kropki – można go interpretować na wielu płaszczyznach. Za poruszającą metaforę, za to zestawienie muzyki i obrazu, które stają się znaczeniowym uniwersum, za przestrzeń do interpretacji i refleks.

KATEGORIA ALTERNATYWA: NANGA – „Profet”, reż. Marcin Klinger
Uzasadnienie: Za podzielenie się z nami tym pięknym światem post-PGR-owskiego power rangers. Ten świat jest konsekwentny we wszystkich składowych tego video: narracja, praca kamery, casting, kostiumy, charakteryzacja. Hipnotyzuje nas bezczasowością i tajemnicą spotkania z własnym cieniem.

KATEGORIA HIP-HOP: Łona i Webber – „#nikiforszczecinski”, reż. Piotr Pauk
Uzasadnienie: Za świadome użycie zwykłych rzeczy do opowiedzenia o rzeczach niezwykłych. Za podróż do świata artysty niezależnego, w którą zabierają nas jego środki wyrazu.

KATEGORIA ROCK I OSTRE BRZMIENIE: KARAŚ/ROGUCKI – „Bolesne strzały w serce”, reż. Przemek Dzienis
Uzasadnienie: Za humorystyczne przeniesienie nas w świat eksperymentów medycznych.

KATEGORIA POP: The Dumplings – „Przykro mi”, reż. Filip Berendt, Inez Kujda
Uzasadnienie: Za wysmakowany obraz z klasą, spójny z historią styl wizualny i uwodzenie widza każdą kolejną sekundą. Za zamienienie śmierci w martwą naturę i współczesny barok.

KATEGORIA DANCE: RAT KRU – „Cześć”, reż. Jakub Żwirełło
Uzasadnienie: Za pokazanie nam słońca odbijającego się w blaszanym dachu.

KATEGORIA EXTRA: hania rani – „F major”, reż. Neels Castillon
Uzasadnienie: Za subtelne połączenie piękna żywiołu i ekspresji ciała, za naturalność i integralność tego obrazu z muzyką.

KATEGORIA WAŻNY PRZEKAZ: Fisz Emade – „Nie za miłe wiadomości”, reż. Marek Skrzecz + nagroda ufundowana przez firmę Heliograf w wysokości 3000 zł na wypożyczenie sprzętu oświetleniowego
Uzasadnienie: Za poruszającą metaforę, za to zestawienie muzyki i obrazu, które stają się znaczeniowym uniwersum, za przestrzeń do interpretacji i refleksji.

KATEGORIA DEBIUT REŻYSERSKI: Milkbaby – „Milk Honey”, reż. Jakub Wróblewski + nagroda ufundowana przez firmę Film Produkcja w wysokości 5000 zł na produkcję kolejnego teledysku
Uzasadnienie: Za odwagę, świeżość i bezkompromisowość pierwszej wypowiedzi.

Organizator: Fundacja Inicjatyw Kulturalnych Plaster
Partnerzy Główni: Łódzkie Centrum Wydarzeń, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Film Produkcja
Partner technologiczny: Blackfish Studio,
Partnerzy: Fabryka Sztuki, Oxymoron, CGM, ATM System, Heliograf

Strona festiwalu i dodatkowe informacje: www.plmva.com

Kategoria

Muzyka