Rozmowy o muzyce | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 7 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 7 =

Rozmowy o muzyce

Kaśka Sochacka, fot. materiał organizatora

Great September Showcase Festival & Conference w Łodzi to nie tylko koncerty gwiazd na plenerowej scenie oraz występy początkujących artystów i zespołów na scenach łódzkich klubów. Istotną częścią programu festiwalu, który odbędzie się w dniach 14-16 września są panele dyskusyjne, w których wezmą udział artyści, ich menedżerowie, promotorzy, wydawcy, dziennikarze i przedstawiciele branży muzycznej. Panele i rozmowy odbywać się będą w Przestrzeni przy Piotrkowskiej 217.
Great September 2023
Panele dyskusyjne i spotkania

„Roboty na scenę, artyści do próbek? Sztuczna inteligencja i realne wyzwania branży muzycznej”.
Dyskusja o sztucznej inteligencji w muzyce. O jej ekscytujących możliwościach, ale też wyzwaniach stojących po stronie artystów i całej branży muzycznej (czy roboty przejmą sceny, a artyści zostaną tylko dawcami próbek głosu?). Będziemy rozmawiać o AI jako potężnym narzędziu do zwiększania kreatywności i wydajności twórców, o trendach kulturowych, prognozie przyszłości, a także o etyce. W panelu biorą udział: Wojtek Urbański – kompozytor i producent muzyczny, laureat Fryderyka i nagrody głównej na Festiwalu Muzyki Filmowej, współtwórca duetu Rysy i założyciel składu Urbanski Bass Brass, w ramach projektu Dyspensa.AI bada rozwój sztucznej inteligencji w dziedzinie dźwięki oraz muzyki, Agata Kępińska – socjolożka, badaczka kultury i przyszłości, pracuje w Dziale Badań i Analiz Narodowego Centrum Kultury, zajmuje się wpływem najnowszych technologii na sztukę, Stanisław Trzciński – kulturoznawca, menedżer kultury, producent imprez i festiwali, prezes zarządu STX Music Solutions, członek Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS, bada polski rynek i odbiorców muzyki, pisze na temat popkultury, sektorów kreatywnych i marketingu muzycznego, autor książki „Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji” (PWN). Panel prowadzi Mariusz Herma – dziennikarz „Polityki” i założyciel serwisu beehype, który zrzesza dziennikarzy muzycznych z całego świata.

„Od Kawalerki do Pracowni, czyli jak to poszło u Vito Bambino”.
„Ty, Mateusz, co to jest za historia, jak z filmu jakiegoś!” – cytat z kultowej płyty „Kawalerka” Bitaminy rozpocznie spotkanie z wokalistą i tekściarzem tego zespołu, Vito Bambino. Tomek Doksa porozmawia z nim o wszystkim, co wydarzyło się w jego życiu od wspomnianej płyty przez solowy debiut „Poczekalnia” aż po najnowszą „Pracownię”.

„Gladiatorem być. Spotkanie z Jannem – objawieniem pierwszej edycji festiwalu Great September”.
Rozmowa z artystą, który szturmem zdobył serca polskiej publiczności i zyskał rozpoznawalność za granicą. Jak mu się to udało? Ile kosztowało to wysiłku i pracy? Jak bardzo pomógł mu w tym menedżment? Poruszone zostaną wszystkie kwestie interesujące fanów, jak i debiutujących artystów. W panelu biorą udział: Jann, Anna Wysocka – menedżerka Janna. Spotkanie prowadzi Anna Gacek – dziennikarka, autorka, prezenterka, podkasterka. Przez dwie dekady związana z radiową Trójką.

„Psychodeliki – posłuchaj, jak ich niosą. O wpływie środków psychodelicznych na tworzenie muzyki”.
Trzeźwa rozmowa o wpływie psychodelików na proces tworzenia. Goście zgłębią temat przecięcia się świata muzyki i substancji psychoaktywnych. Jak na siebie oddziałują, dokąd prowadzą i kiedy niosą ze sobą zagrożenia? W panelu biorą udział: Maciej Lorenc – socjolog, współzałożyciel Polskiego Towarzystwa Psychodelicznego, autor książek „Czy psychodeliki uratują świat?” i „Grzybobranie. Kulturowa historia psylocybiny”, Kamil Sipowicz – pisarz, malarz, rzeźbiarz, historyk filozofii, autor ośmiu książek i siedmiu tomików poezji, prowadzi wytwórnię fonograficzną Kamiling Publishing. Panel prowadzi Michał Michalski – współzałożyciel i CEO platformy newonce. Dyplomowany filmoznawca, pasjonat mediów.

„Będziemy słuchać i grać w gry
Cyberpunk 2077 & Wiedźmin 3: Dziki Gon”

Kiedyś muzyka była tylko przyjemnym akompaniamentem do gier wideo, dziś na soundtracki czeka się z niemniejszymi wypiekami na twarzy, co na samą rozgrywkę. Doskonale pamiętamy to z premiery Cyberpunk 2077, Wiedźmina, gdzie już sama ścieżka dźwiękowa zapowiadała się rewelacyjnie. A jak powstawała? Kto nad nią pracował? Tego dowiemy się z pasjonującej rozmowy o muzyce, która gra dzisiaj w grach ważną rolę. W panelu biorą udział: P.T. Adamczyk – kompozytor, aranżer, producent muzyki do gier i filmów. Związany ze studiem CD PROJEKT RED, dla którego tworzył ścieżki dźwiękowe m.in. do gier „Cyberpunk 2077”, „GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana” i „Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści”, Marcin Przybyłowicz – kompozytor, pianista, trębacz i dyrygent, stworzył m.in. muzykę do gier: „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów”, „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, „Cyberpunk 2077”, „Hard West” i „Hard Reset”, był nominowany do nagród BAFTA Games Awards i Hollywood Music in Media Awards, Kacper Ullmann – Partnerships Manager w CD PROJEKT RED, zajmuje się kontaktami z partnerami studia od strony biznesowej, m.in. na polu licencjonowania muzyki, Krzysiek Ostrowski – łodzianin, rocznik 76, animator, twórca komiksów, wykładowca łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, wokalista i współautor tekstów Cool Kids of Death. Panel prowadzi: Lech Podhalicz – dziennikarz i deputy content director newonce. W newonce.radio prowadzi autorską audycję „Na czilu”.

„Z Great September na Eurosonic. Zobacz, jak to zrobić”.
Jedno z najbardziej rozpoznawalnych i ważnych wydarzeń dla europejskiej branży muzycznej – festiwal Eurosonic Noorderslag – otwiera się jak nigdy dotąd na polskich artystów! I już teraz zaprasza na swoją przyszłoroczną edycję. O tym, jakie szanse i możliwości przyniesie w niej udział, porozmawiamy ze specjalistami od eksportu rodzimej muzyki. W panelu biorą udział: Marek Hojda – dyrektor Music Export Poland, fundacji powołanej przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, członek zarządu European Music Exporters Exchange, kompozytor muzyki jazzowej, popowej, rockowej, aranżer i wokalista. Grał w zespołach De Mono, Emigranci, Surzyn Band, Marek „Latarnik” Pędziwiatr – muzyk i kompozytor, dwukrotnie nominowany do Paszportów Polityki, zdobywca Fryderyka za produkcję albumu „Chodź tu” Pauliny Przybysz, Radek Chudzio – promotor, menedżer, booker, stoi na czele polskiego oddziału Fource Entertainment, jednej z najważniejszych agencji koncertowych promujących muzykę alternatywną. Panel prowadzi Tamara Kamińska – dyrektorka Fundacji Music Export Poland, ekspertka ds. miast kreatywnych Narodowej Komisji UNESCO w Polsce, współpracuje z wieloma miastami na całym świecie w zakresie tworzenia strategii rozwoju poprzez kulturę.

„Cześć, tu Kaśka Sochacka. Spędź ze mną trochę czasu”
Wyjątkowa okazja, by usiąść i porozmawiać z posiadaczką jednego z najciekawszych nowych głosów na polskiej scenie. Zapytać ją o dotąd przebytą drogę, o jej sceniczne wzloty i rozczarowania, o plany na przyszłość. Spotkanie prowadzi: Gabi Drzewiecka – dziennikarka muzyczna. W radiu Chillizet od wielu lat prowadzi swoją autorską audycję „Gabinet Dźwięku”, w Dzień Dobry TVN przeprowadza wywiady z artystami, wraz z Agnieszką Woźniak-Starak współprowadzi kanał na YouTube „trójkąt”. Jest wykładowcą w Akademii Menedżerów Muzycznych, członkiem Akademii Fonograficznej oraz członkiem jury Paszportów Polityki w dziedzinie muzyki popularnej.

„Młodzi wchodzą do gry. Rynek muzyczny z perspektywy studentów Akademii Muzycznej w Łodzi”.
Rozmowa o perspektywach na rynku muzycznym i wyzwaniach stojących przed młodymi muzykami, producentami i artystami. W jaki sposób uczelnie wyższe wspierają przedsiębiorczość młodych twórców i animatorów kultury w kontekście oferowanego programu nauczania oraz jak mogą pomagać w wejściu na rynek pracy. A pomogą nam w tym wykładowcy i studenci Akademii Muzycznej w Łodzi. W panelu biorą udział: Małgorzata Kaczmarek – specjalistka od organizacji i produkcji koncertów, absolwentka teorii muzyki na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, wykłada na wydziale Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej, Ewelina Hajda – koncertująca perkusistka, marimbafonistka. Laureatka wielu nagród w międzynarodowych konkursach, ukończyła Akademię Muzyczną w Łodzi, Królewskie Konserwatorium w Antwerpii oraz Konserwatorium w Strasburgu, w AM w Łodzi kształci kolejne pokolenia artystów-perkusistów. Prowadzi równocześnie warsztaty i kursy mistrzowskie dla studentów oraz uczniów szkół muzycznych w Polsce i za granicą, Rafał Lenartowicz – przewodniczący Samorządu Studenckiego Akademii Muzycznej w Łodzi, studiuje zarządzanie produkcją muzyczną, w firmie Magiczne Ogrody, zajmuje się produkcją spektakli muzyczno-teatralnych, Iwo Tylman – muzyk, organizator koncertów, amator fotografii analogowej i sztuk wizualnych, studiuje na II roku zarządzania produkcją muzyczną w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Między wykładami współtworzy i gra w zespole Kosmos. Panel prowadzi: Alicja Janowska. Była studentka muzyki w mediach, a przyszła studentka zarządzania produkcją muzyczną na Akademii Muzycznej w Łodzi.

„To się nazywa synchronizacja!”
Wszystko, co kiedykolwiek chcieliśmy wiedzieć o synchronizacji w jednym panelu. Jak wejść i rozgościć się w świecie licencjonowania muzyki i skutecznie ją zmonetyzować? Rozmowa będzie o synchronizacji, próbkach, stemach, interpolacjach. W panelu biorą udział: Agnieszka Kulczycka – konsultantka muzyczna, założycielka i prezeska firmy Sirens, która jako pierwsza na polskim rynku połączyła usługi w zakresie konsultacji muzycznych i licencji autorskich, Maciej Kawulski – wyreżyserował („Jak zostałem gangsterem. Historia prawdziwa”, „Jak pokochałam gangstera” oraz „Underdog”) i wyprodukował („365 dni”) wiele filmowych hitów, pracuje nad kolejnymi – dwiema nowymi częściami „Akademii Pana Kleksa”, Duit – producent muzyczny, współpracował m.in. z Dawidem Podsiadło, Vito Bambino, Quebonafide, Darią Zawiałow, Rosalie.,Wojtkiem Sokołem i Otsochodzi, wydał bardzo dobrze przyjęty producencki album „Now I'm Here”. Panel prowadzi Łukasz Stasiak – raper, menedżer, producent wykonawczy, autor solowych płyt „Pół żartem, pół serio” i „Solówka po lekcjach”.

Kategoria

Muzyka