RECENZJA. Obydwie wystawy prezentowane w ms1, mimo że odległe tematycznie, dotykają podobnej kwestii – dążenia człowieka do opanowania śmierci. W kręgu myśli kosmistycznej wyraża się ono w próbach osiągnięcia nieśmiertelności, natomiast u Kadana ujawnia się w pracach, które w symboliczny sposób mają zatrzymać w okowach przeszłości śmierć, którą niesie za sobą wojna w Ukrainie. Pisze Maria Mażewska.
RECENZJA. W pracach Krzysztofa Pruszkowskiego, jak w życiu, w ludzkiej podświadomości, obrazy rzeczywistości, doświadczenia, przeżycia, wrażenia zderzają się, nakładają się na siebie i przenikają, by w rezultacie stworzyć wypełnioną odpryskami wszystkiego czarną otchłań – swoisty kosmos. A całość znajduje się w bezustannym ruchu, tylko z pozoru zamrożonym. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
od 3 GRUDNIA 2022
Galeria sztuki VR
Pierwsza Galeria Sztuki VR dzięki wykorzystaniu medium, jakim jest wirtualna rzeczywistość (VR), daje nowe możliwości prezentowania dzieł artystycznych w przestrzeni digitalnej – z pełnym odwzorowaniem rzeczywistości realnej.
RECENZJA. 17. Międzynarodowe Triennale Tkaniny w Łodzi odbywa się w szczególnym momencie: po dwóch i pół roku pandemii i w czasie trwającej wojny na Ukrainie – w innym świecie niż poprzednia edycja. I choć także wcześniej rzeczywistość była wystarczająco złożona, by artyści mogli się z nią konfrontować, to nowa sytuacja zaowocowała w światowej twórczości wszechogarniającym poczuciem niepokoju. Tak wynika z triennalowej wystawy. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. Siedem artystek wizualizuje zmagania kobiet z niesprzyjającą im rzeczywistością. Twórczynie posługują się różnymi językami, ale mówią jednym głosem. Nie jest miło, jest przejmująco. Bywa brutalnie. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. To ciekawa, nietypowa wystawa o dużym walorze edukacyjnym. Szkoda, że schowana w zakamarkach Akademickiego Centrum Designu. Mowa o „Elementarzu polskiego dizajnu”. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. Z historii sztuki znamy przykłady artystów bez formalnego plastycznego wykształcenia, tworzących dzieła wybitne. W Łodzi to choćby Henryk Płóciennik, którego prace można właśnie oglądać w Galerii Imaginarium wraz z obrazami jego „ucznia” Krzysztofa Gocka, z którego kolekcji pochodzą niemal wszystkie prezentowane kompozycje Płóciennika. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
8 X podczas gali otwarcia w Centralnym Muzeum Włókiennictwa poznaliśmy laureatki 17. Międzynarodowego Triennale Tkaniny 2022.
od 8 PAŹDZIERNIKA 2022
Tkanina mówi o świecie - Międzynarodowe Triennale Tkaniny
8 X o godz. 13 rozpocznie się w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi 17. Międzynarodowe Triennale Tkaniny pod hasłem „Stan splątany” – to pojęcie, zapożyczone ze słownika mechaniki kwantowej, wydaje się na metaforycznym poziomie definiować szereg problemów, które obserwujemy we współczesnym świecie.