Sztuka | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
RECENZJA. Obydwie wystawy prezentowane w ms1, mimo że odległe tematycznie, dotykają podobnej kwestii – dążenia człowieka do opanowania śmierci. W kręgu myśli kosmistycznej wyraża się ono w próbach osiągnięcia nieśmiertelności, natomiast u Kadana ujawnia się w pracach, które w symboliczny sposób mają zatrzymać w okowach przeszłości śmierć, którą niesie za sobą wojna w Ukrainie. Pisze Maria Mażewska.
RECENZJA. W pracach Krzysztofa Pruszkowskiego, jak w życiu, w ludzkiej podświadomości, obrazy rzeczywistości, doświadczenia, przeżycia, wrażenia zderzają się, nakładają się na siebie i przenikają, by w rezultacie stworzyć wypełnioną odpryskami wszystkiego czarną otchłań – swoisty kosmos. A całość znajduje się w bezustannym ruchu, tylko z pozoru zamrożonym. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
od 3 GRUDNIA 2022

Galeria sztuki VR

Pierwsza Galeria Sztuki VR dzięki wykorzystaniu medium, jakim jest wirtualna rzeczywistość (VR), daje nowe możliwości prezentowania dzieł artystycznych w przestrzeni digitalnej – z pełnym odwzorowaniem rzeczywistości realnej.
RECENZJA. 17. Międzynarodowe Triennale Tkaniny w Łodzi odbywa się w szczególnym momencie: po dwóch i pół roku pandemii i w czasie trwającej wojny na Ukrainie – w innym świecie niż poprzednia edycja. I choć także wcześniej rzeczywistość była wystarczająco złożona, by artyści mogli się z nią konfrontować, to nowa sytuacja zaowocowała w światowej twórczości wszechogarniającym poczuciem niepokoju. Tak wynika z triennalowej wystawy. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. Siedem artystek wizualizuje zmagania kobiet z niesprzyjającą im rzeczywistością. Twórczynie posługują się różnymi językami, ale mówią jednym głosem. Nie jest miło, jest przejmująco. Bywa brutalnie. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. To ciekawa, nietypowa wystawa o dużym walorze edukacyjnym. Szkoda, że schowana w zakamarkach Akademickiego Centrum Designu. Mowa o „Elementarzu polskiego dizajnu”. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. Z historii sztuki znamy przykłady artystów bez formalnego plastycznego wykształcenia, tworzących dzieła wybitne. W Łodzi to choćby Henryk Płóciennik, którego prace można właśnie oglądać w Galerii Imaginarium wraz z obrazami jego „ucznia” Krzysztofa Gocka, z którego kolekcji pochodzą niemal wszystkie prezentowane kompozycje Płóciennika. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
8 X podczas gali otwarcia w Centralnym Muzeum Włókiennictwa poznaliśmy laureatki 17. Międzynarodowego Triennale Tkaniny 2022.
8 X o godz. 13 rozpocznie się w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi 17. Międzynarodowe Triennale Tkaniny pod hasłem „Stan splątany” – to pojęcie, zapożyczone ze słownika mechaniki kwantowej, wydaje się na metaforycznym poziomie definiować szereg problemów, które obserwujemy we współczesnym świecie.
RECENZJA. Czym jest wspólnota? Dla każdego czymś innym. Zwłaszcza dziś, gdy jesteśmy świadkami pojawienia się bytów postludzkich lub nie-ludzkich. Mówi o tym wystawa „TransWspólnoty: wektory przemian”, czynna w Art_Inkubatorze. Pisze Klaudia Stępień-Kowalik.