Project – Product – Promotion. International Collective for Design (PiCoDe) to nowa metoda nauczania i uczenia się, oparta na kolektywnej współpracy projektantów z różnych specjalizacji. W trakcie dwutygodniowych warsztatów w krajach partnerskich uczestnicy, korzystając z lokalnych zasobów, opracowują koncepcję innowacyjnego produktu. Podczas pobytu w Łodzi motywem przewodnim stały się tekstylia oraz samo miasto: proces jego odkrywania, zwiedzania, a także tradycje filmowe.
Efekty działań projektantów można oglądać na wystawie w Pop'n'art (otwarcie 15 X o godz. 17). Zaprezentowane zostaną prototypy produktów wykonanych w technice żakardu i haftu, które mogą zostać wykorzystane jako gadżety promujące Łódź: miasto przemysłu włókienniczego, designu i filmu. To jednodniowy pokaz produktów i towarzyszącej im dokumentacji multimedialnej.Studenci: Barbara Florczyk, Aleksandra Kosztowniak, Julia Lewik, Julia Niedbał (Wzornictwo, Politechnika Łódzka), Guilherme Matos, Marta Vieira (Centro De Investigacao E Formacao Em Artes E Design LDA, Portugalia), Aslı Çetin (Eskisehir Osmangazi Universitesi, Turcja)
Tutorzy: Marta Miaskowska (Politechnika Łódzka), Jeremy Hugh Aston, Marta Varzim Miranda (Centro De Investigacao E Formacao Em Artes E Design LDA, Portugalia), Bilge Kinam (Eskisehir Osmangazi Universitesi, Turcja), Melanie McClintock (College for Creative Studies, USA)