Sztuka bez mas (dla mas) | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 2 =

Sztuka bez mas (dla mas)

Galeria Art Hub zaprasza na wystawę prac Łukasza Głowackiego "Sztuka bez mas (dla mas)". Otwarcie 23 III o godz. 18.
Od artysty:

Patrząc retrospektywnie, spod cienia sztandaru utopijnego dogmatu, nie daję sobie szans. Komunikatywny tumult będący propozycją zapotrzebowania na sens, skłania do odnalezienia swojego punktu orientacji, punktu zaczepienia, Punktu Sztuki. Rekultywacja jałowego pola obrazu, kończy się kiedy szpadel dokopuje się aż do gruntu lub przechodzi na drugą stronę. Uderzając w kamień węgielny obrazowego domku z kart,  czuję, że zanim stanie się ruiną, jest pomnikiem lęku przed upadkiem.
Chcąc być dobrze niezrozumianym, stosuję oczyszczenie przedpola (obrazu) dla spoczynku pustki, jej responsywność jest nostalgią za potencjałem początku.

Przygotowanie miejsca dla tego co się zadzieje jest utrudnieniem bezruchu. Akt erekcyjny, który nie wznosi się i nie upada w stanie dynamicznego spoczynku, zaprzecza swej masie. Zapis ruchu jest martwą konwencją grawitacji. Te procesy, stany dynamicznej nierównowagi  napięć, dostrzegam przez analogię wszędzie w totalnym obrazie rzeczywistości, tworząc inną rzeczywistość obrazu intencjonalnego.

Łukasz Głowacki, Nałęczów 12.03.2024

Łukasz Głowacki
Rocznik 1964. Studia na Wydziale Malarstwa i Grafiki PWSSP Gdańsku w pracowniach prof. Kazimierza Ostrowskiego i prof. Hugona Laseckiego. Dyplom z malarstwa uzyskał w 1990 r. w pracowni prof. Hugona Laseckiego. Zajmuje się działaniami performance, malarstwem, tworzy obiekty, instalacje, video art.  Jego obiekty cechują minimalizująca stylistyka, audio – kinetyczność, oraz potencjał performatywności. Poszukując wyrazu aktualnej formy ekspresji , stawia pytania dotyczące statusu dzieła sztuki, którego emanacją jest propagowana idea Punktu Sztuki. Jest negocjatorem formy obrazu w jego opcjonalnych stanach wizualności, eksponując w nich procesy zmian, oraz narracji czasu. Posługuje się zdystansowanym kodem pozornej  abstrakcyjności, będącym syntezą energii i emocji wyrażanych reaktywnie w kontekście dynamiki zmian, postępujących kryzysów cywilizacji człowieka. Brał udział w kilkudziesięciu wystawach indywidualnych i zbiorowych, aktywnie uczestniczy w ruchu działań performance, wielokrotnie występując także na festiwalach tej sztuki. Był współkuratorem XXII Międzynarodowego Festiwalu Sztuki INTERAKCJE w Piotrkowie Trybunalskim. Jest pracownikiem PLSP w Nałęczowie, w którym prowadzi „Małą galerię”.