
W poniedziałek 9 listopada o godz. 21 będzie można obejrzeć spektakl Teatru TV „Ni z tego, ni z owego”. Tekst dramatu napisał Maciej Wojtyszko, szef artystyczny Teatru Nowego im. Dejmka w Łodzi, który jest też reżyserem spektaklu. W roli Piłsudskiego - Mariusz Ostrowski, aktor Teatru im. Jaracza w Łodzi

RECENZJA. Nabu jako lalka to głównie głowa i nogi. Głowa nieco za duża, ale dobrze widoczna, gdy podczas animacji oddaje szereg towarzyszących dziewczynce emocji. I nogi – bo Nabu wędruje. Przez nie wypowiada się na scenie ponoszony przez dziecko trud. O premierze w Teatrze Lalek Arlekin pisze Łukasz Kaczyński.

ROZMOWA MIESIĄCA. - W czasach moich studiów nawet jeśli ktoś wykonywał utwory musicalowe, musiał je śpiewać bardzo klasycznie. Było to inne śpiewanie niż to, którego teraz uczy się przyszłych artystów musicalowych – mówi Emilia Klimczak, śpiewaczka Teatru Muzycznego w Łodzi, w rozmowie z Magdaleną Sasin.

TEATR. Związki zawodowe działające w Teatrze im. Jaracza w Łodzi i branżowe stowarzyszenia twórcze otrzymały do zaopiniowania prośbę urzędu marszałkowskiego w sprawie kandydatury Marcina Hycnara na stanowisko dyrektora najważniejszej łódzkiej sceny dramatycznej.

EDUKULTURA. Mówi Ewa Łukasiewicz, absolwentka Szkoły Filmowej w Łodzi, współzałożycielka Stowarzyszenia Targowa 62 i współtwórczyni Teatru Szwalnia. Autorka i współautorka koncepcji warsztatowych, działań artystycznych, bada obszary edukacji kulturowej, w których łączy pracę pedagoga, reżysera i aktorki. Wysłuchała Paulina Ilska.

ROZMOWA. – Trzeba uważać na to, co się robi. Nie dać się zjeść przez komercję. I nie wpaść w rutynę i bezsens. To jest dla mnie najbardziej dramatyczne, jeżeli widzę człowieka, który już tylko zarabia pieniądze, aby mieć więcej i więcej, ale to, co robi, nie ma żadnego sensu – mówił WOJCIECH PSZONIAK przed premierą opery „Człowiek z Manufaktury” w Teatrze Wielkim w Łodzi, w której zagrał Przybysza. W dniu, w którym pojawiła się informacja o śmierci aktora, przypominamy wywiad, który ukazał się w "Kalejdoskopie" 12/2018

ROZMOWA MIESIĄCA. - W „Dzieciach widzących duchy” opowiadam moją historię z dzieciństwa – każdy z aktorów tak robi, czym przypominamy, z jakich środowisk i tradycji się wyłoniliśmy. Miałem wewnętrzny blok, uznałem, że nie wejdę w to emocjonalnie, zrobię to zawodowo. Na którymś przedstawieniu jednak pękłem i po prostu się rozpłakałem, nie mogąc wypowiedzieć słowa, targały mną silne emocje. Zszedłem ze sceny i zastanawiałem się, co się stało - mówi Marek Nędza w rozmowie z Łukaszem Kaczyńskim.

PODSUMOWANIE. Formułę 33. Łódzkiego Przeglądu Teatrów Amatorskich Łópta 2020 wymusiła konieczność zaadaptowania się do realiów pandemii. Do tradycyjnie pojawiającego się pytania o to, jaki ma być amatorski teatr i jakie zjawiska mieszczą się pod tym pojęciem, doszło kolejne – czym jest/staje się teatr zamknięty w obrazie filmowym i jak go oceniać. Pisze Paulina Ilska.

RECENZJA. Kamil Maćkowiak nie utożsamia z Klausem Kinskim na potrzeby roli, on go prezentuje. Jest obok. Wszystko w inscenizacji służy temu zamiarowi. O premierze spektaklu „Klaus – obsesja miłości” Teatru Fundacji Kamila Maćkowiaka na Scenie Monopolis pisze Małgorzata Karbowiak.
od 3 PAŹDZIERNIKA 2020
"Wędrówka Nabu" w Teatrze Arlekin (premiera)

Teatr Lalek Arlekin zaprasza na pierwszą w tym sezonie premierę, jedną z trzech planowanych tej jesieni, opartych na współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży. Na początek, 3 X - prapremiera „Wędrówki Nabu” na podstawie książki Jarosława Mikołajewskiego, w reżyserii Przemysława Jaszczaka.