Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Dyrektorem naczelnym Teatru Wielkiego w Łodzi został Paweł Gabara, od 2001 roku szef Gliwickiego Teatru Muzycznego
Klasyczna sztuka Bogusława Schaeaffera tym razem w wersji na trzy aktorki. W czasach, gdy marszałkiem sejmu jest kobieta, a o fotel premiera walczą dwie panie - taki wybór nie powinien dziwić.
„Oczy nieba” Davida Almonda w reż. Andrzeja Jakubasa to spektakl przygotowywany w ramach autorskiego cyklu dyrektor Teatru Powszechnego Ewy Pilawskiej – „Dziecko w sytuacji”.
Minęły dwa lata, i znów znaleźliśmy się w Teatrze Wielkim na Łódzkich Spotkaniach Baletowych, by dowiedzieć się, co dzieje się na świecie w sztuce tańca, by się zachwycić, zdziwić i wzruszyć.
RECENZJA. Nie bardzo jest błyskotliwa, tym razem, sztuka Juliusza Machulskiego, zamówiona przez Teatr Powszechny. Przyzwyczajeni do finezyjnych dialogów tego autora, niebanalnych pomysłów na konstrukcję postaci, zaskakujących point, oglądamy bez specjalnego zainteresowania to, co się dzieje na świątecznym branczu. 
Zdaniem telewidzów TV Toya, słuchaczy Radia Eska Łódź oraz czytelników „Gazety Wyborczej” głosujących w plebiscycie Łódzkie Sukcesu prapremiera „Wytwórni piosenek” w Teatrze Powszechnym w Łodzi była najważniejszym wydarzeniem kwietnia.
Z Anną Antoniewicz z krakowskiej PWST rozmawiamy o 33. Festiwalu Szkół Aktorskich.
RECENZJA. Polska premiera spektaklu Giorgia Madii „Chopin wymarzony (Chopin imaginaire)” zainaugurowała XXIII Łódzkie Spotkania Baletowe. Mimo iż każda choreografia z osobna była ciekawa, w całości nie udało się uniknąć pewnej powtarzalności.
Do Łodzi przyjechali przedstawiciele teatrów alternatywnych z całego kraju. Na co dzień pracują z osobami wykluczanymi z powodów różnych dysfunkcji. Nie nazywają swoich działań terapią, po prostu robią teatr.
Znamy już zwycięzców 33. Festiwalu Szkół Teatralnych. Jurorom i obserwatorom bardzo podobały się łódzkie przedstawienia i łódzcy aktorzy. Grand Prix dla Barbary Wypych.