szwalnia.DOK2 | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 5 =

szwalnia.DOK2

Foto: HaWa

Kolejny weekend z przeglądem szwalnia.DOK2. W piątek odbędzie się instalacja performatywna „Tsunami tendenko”. Natomiast w sobotę organizatorzy zapraszają na śledztwo teatralne „Brudło z Wąchabna” Alicji Brudło.
6 października g. 17 i 19
„Tsunami tendenko” – instalacja performatywna // wydarzenie towarzyszące

Próba wydobycia wspomnień w postaci pojedynczych zmysłów – zapamiętanych zapachów, obrazów zapisanych przez oko, dźwięków, smaków, ale także faktur, uczucia w ciele na samą myśl o TYM. Przerażającym żywiole, który wzbudza tak wielki strach, że od samego początku przygotowuje się ciało na możliwość ucieczki, opuszczenie domu i bliskich. Poruszenie tego, co jest pomiędzy słowami, co skrywa milczenie, a może co ochrania? Spotkanie na poziomie bolesnej traumy, próba współodczuwania i zrozumienia. Bycia z drugim człowiekiem mimo wszystko. Mimo milczenia, mimo smutku, na przekór wyrytym w ciele słowom: tsunami tendenko.

Instalacja performatywna inspirowana jest reportażem Katarzyny Boni „Ganbare! Warsztaty umierania”, poruszającym temat potrójnej tragedii, która dotknęła Japonię 11 marca 2011 roku – trzęsienia ziemi, tsunami i wybuchu elektrowni w Fukushimie.
Swoimi opowieściami dzielą się: Miwa Tajima, Patrycja Świeczkowska i Norihisa Miyagi. Koncepcja, realizacja, narracja: Katarzyna Skręt. Wideo: Norihisa Miyagi, Łukasz Cieślak, found footage.

Obowiązuje rezerwacja miejsc: promocja@teatrszwalnia.pl i 696 287 352

7 października g. 19
„Brudło z Wąchabna” – śledztwo teatralne

Warszawę i Wąchabno dzieli ponad 400 kilometrów, dzieje od 1934 roku, droga głosów, odgłosów i dokumentów. Jednocześnie jest jeden instrument. Jest też potomkini. Są też luki w układanej przez nią historii. Pustka, którą ledwo można dostrzec pomiędzy setkami pożółkłych kartek, nagraniami, które wiecznie czekają na swoich słuchaczy, piaszczystą drogą Wąchabna, zakrzywionymi rogami kozła, pograniczem, Wielkopolską i jej muzyką. Jak odnaleźć tu głos, którego nikt zawczasu nie zapamiętał? Jego odtworzenie podczas spektaklu to próba odnalezienia własnej tożsamości. Performerka, pieśniarka, zbieranie i opracowanie materiałów: Alicja Brudło. Opieka tutorska i reżyserska: Weronika Fibich. Konsultacje dźwiękowe: Filip Majerowski.

Wstęp: 5/ 10 PLN (bilety do kupienia przed wydarzeniem)