Sporo było kolaży. W tym cykl prac Ewy Wójcickiej, nawiązujących do rokokowych obrazów: na tle ciemnego pejzażu kobiece postaci z przebogatymi sukniami z papierowych wycinków – bardzo miłe dla oka. Oraz małe ilustracje Pauliny Sadrak, inspirowane poezją Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego.
Spośród malarzy wyróżniłabym m.in.: Adama Pawłowskiego (sylwetki małych chłopców na uabstrakcyjnionym tle ulicy), Annę Kmieć (dziecięca estetyka obrazów, w których dominuje postać dziewczynki z głową misia, bez twarzy), Zofii Jędrzejczak (zwiewne, gładko malowane widoki chmur), Damiana Idzika Idzikowskiego (portrety ludzi wykonujących różne czynności w dość groteskowy sposób) i Ewę Karolską (abstrakcyjne obrazy z motywem leżącej kobiety).
Wśród grafików najbardziej ujęli mnie: Oskar Gorzkiewicz (m.in. zabudowa miasta widziana z góry), Stanislav Matsilevitch (jego prace zwracały uwagę już rok temu – tegoroczne są jeszcze ciekawsze: nieprzyjazne psie stado staje się metaforą ludzkiego społeczeństwa), Karolina Jaworska (zgaszona kolorystyka prac z formami roślinnymi) i Katarzyna Klonowska (wielobarwne, dekoracyjne grafiki inspirowane mostami Nowego Jorku).
Jeśli chodzi o artystyczne obiekty, ciekawy pomysł miały Agata Serwińska i Kaja Perczak – warcaby, gdzie pionkami są „kapsle” ze skrótami RTS i ŁKS, a planszą – stylizowany plan Łodzi, albo Agnieszka Rydz – w małych ramkach i gablotkach umieściła figurki-kolaże powstałe np. z połączenia zdjęć ludzi i motylich skrzydeł.
Martyna Cierpisz pokazała interesującą animację poklatkową, w której główną rolę grają… kurze łapki. Krystian Berlak – serię małych, czarno-białych, ciekawie kadrowanych zdjęć wnętrz.
kwiecień 2013
Kategoria
Sztuka