Film | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
W 2019 roku łódzki Fundusz Filmowy dofinansował dziewięć produkcji: cztery animacje, trzy filmy fabularne i dwa dokumentalne, na łączną kwotę 1 322 200 zł netto. Ekipy zdjęciowe spędziły w Łodzi 258 dni, realizując filmy w kilkudziesięciu lokacjach. Łódź Film Commission prezentowała filmowy potencjał Łodzi i regionu na międzynarodowych targach branżowych towarzyszących festiwalom w Berlinie i Annecy oraz w Londynie na FOCUS  - The Meeting Place for International Production.
FELIETON. Zaciśnięte usta? Za mało powiedziane. Warg nie widać. Postarzony, odmłodzony Frank Sheeran w „Irlandczyku” Martina Scorsese cedzi coś przez zęby. „Coś” jest jednak słyszalne. Bo to Robert De Niro przecież tak cedzi, mruczy, patrzy. Pisze Łukasz Maciejewski.
Można powiedzieć, że Nowy 2020 Rok w Łódzkim Domu Kultury zaczął się filmowo. W dniu 2 stycznia ekipa filmowa zajęła pomieszczenia na II piętrze budynku przy ul. Traugutta 18...
Pokolenie ery internetu nauczyło się myśleć za pośrednictwem środków audiowizualnych. W ten sposób postrzega i wyraża siebie. To powszechna dostępność narzędzi cyfrowych skłania ludzi do permanentnego produkowania filmów. Pisze Bogdan Sobieszek. 
KOMENTARZ. I stało się – festiwal Transatlantyk wynosi się z Łodzi. To, co większość z nas przeczuwała, a czego niektórzy się domagali, stało się faktem. Mimo zawiedzionych nadziei, chyba nawet sam magistrat nie spodziewał się, że decyzja ta przysporzy mu popularności, skoro do końca nikt z urzędu miasta nie przyznał otwarcie, że po czterech edycjach postanowiono nie przedłużać umowy na finansowanie imprezy. Bo i nie ma się czym chwalić – oto mamy w Łodzi jeden duży festiwal filmowy mniej. Pisze Bogdan Sobieszek.
Jan A.P. Kaczmarek, nagrodzony Oscarem kompozytor muzyki filmowej i twórca Festiwalu Transatlantyk podpisał dziś (30 grudnia) list intencyjny z władzami województwa śląskiego. To tam odbędzie się kolejna edycja imprezy, która przez cztery lata odbywała się w Łodzi.
Grand Prix XXIV Forum Kina Europejskiego Cinergia w Konkursie Europejskich Debiutów i Filmów Drugich Kryształową Łódkę zdobył niemiecki film „Błąd systemu” Nory Fingscheidt. W Konkursie Polskich Debiutów i Filmów Drugich Grand Prix Kryształowe Jabłko otrzymał dokument opowiadający o Łodzi „Diagnosis” Ewy Podgórskiej. Podczas piątkowej gali zamknięcia festiwalu Złoty Glan odebrał Roman Polański.
Wirtualna rzeczywistość to nowe medium, które potrafi oszukać ludzki umysł, przenosząc odbiorcę w inny świat. Teraz to my przeżywamy, a nie bohater, jak to było w tradycyjnym filmie. Technologia dostępna jest w domenie cyfrowej zaledwie od czterech, pięciu lat i to jej okres pionierski – język VR (Virtual Reality) dopiero się kształtuje.
Roman Polański ma być gościem piątkowego zakończenia 24. Forum Kina Europejskiego "Cinergia". Zaplanowano spotkanie z nim i pokaz najnowszego filmu "Oficer i szpieg". W sobotę odbyć się ma zamknięte spotkanie reżysera ze studentami Szkoły Filmowej. Pojawiła się jednak napisana przez jednego z nich i podpisana przez grupę studentów petycja do rektora w tej sprawie. Wczoraj prof. Mariusz Grzegorzek wystosował do studentów oświadczenie. Teraz pojawiły się kolejne dwa oświadczenia, w tym Samorządu Studenckiego.
Producent filmowy Piotr Dzięcioł odsłonił swoją gwiazdę w Łódzkiej Alei Gwiazd. - To wydarzenie znaczy, że mnie widać w tym mieście, że coś dla niego zrobiłem. Ciągle walczę o to, żeby określenie Łódź filmowa coś znaczyło. Cieszę się, że to zostało docenione, że ludzie w Łodzi zauważyli to, co robię.