Najlepszymi filmami 21. Forum Kina Europejskiego Orlen Cinergia zostały - „Wspomnienie lata” w reżyserii Adama Guzińskiego oraz „Tydzień i jeden dzień” w reżyserii Asapha Polonsky'ego.
Jerzy Skolimowski odwiedził Szkołę Filmową w Łodzi. Opowiadał o latach spędzonych przy Targowej, ale również o tym, jak to się stało, że jako 18-letni człowiek napisał scenariusz „Niewinnych czarodziejów” Andrzeja Wajdy.
Wśród kontrowersji dotyczących tego, czy Łódź filmowa istnieje, czy pozostał po niej jedynie mit i wspomnienie pielęgnowane w muzeum, jeden z kierunków porządkujących rzeczywistość wskazują przedsięwzięcia Centrum Inicjatyw na Rzecz Rozwoju REGIO. 
Trzeba to od razu powiedzieć: najnowszy film Jana Jakuba Kolskiego jest przede wszystkim emanacją rozpaczy ojca po stracie córki. To dzieło osobiste, więcej – intymne, podyktowane skrajnie traumatycznymi przeżyciami.
Festiwal Mediów. O zmarłej w 2010 roku Elżbiecie Czyżewskiej opowiada film w reżyserii Kingi Dębskiej i Marii Konwickiej „Aktorka”. Życie polskiej Marilyn Monroe wspominają przyjaciele i znajomi ze świata filmu.
Jury 26. Festiwalu Mediów „Człowiek w Zagrożeniu” Grand Prix przyznało dwojgu twórcom. Statuetkę Białej Kobry otrzymali: Peweł Łoziński za film „Nawet nie wiesz, jak bardzo cię kocham” oraz Anna Zamecka za film „Komunia”. 
Festiwal Mediów. Mężczyźni poddający się zabiegom pedicure, reżyserzy próbujący wykorzystać seksualnie młode artystki i skomplikowana „siatka układów” – taki jest obraz Hollywood w filmie Balbiny Bruszewskiej „Czarnoksiężnik z krainy U.S.”
Festiwal Mediów. Sergiusz Niczyporuk, Białorusin mieszkający we wsi Buda w Puszczy Białowieskiej, jest bohaterem filmu Jerzego Kaliny „Siaroża”, wyświetlonego drugiego dnia festiwalu. Jego życie stanowi ilustrację losów białoruskiej mniejszości w Polsce.
Ogłoszono nabór wniosków w ramach Łódzkiego Funduszu Filmowego. Miasto przeznaczyło 1 200 000 złotych na inwestycje związane z koprodukcją filmów. Pieniądze zostaną podzielone między producentów filmów dokumentalnych, animowanych oraz fabularnych.
– Każdy ma w życiu jakąś ideę fix – powiedział Jerzy Hoffman. – Moją była ekranizacja Trylogii Henryka Sienkiewicza.