Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
„Nie lękajcie się” - to tytuł widowiska tanecznego zaprezentowanego 13 kwietnia 2019 roku w Miejskim Ośrodku Kultury w Piotrkowie Trybunalskim. Tego też dnia uhonorowano 30 lat istnienia zespołu tanecznego  Bik Kayk prowadzonego przez Tomasza Balcerka.
W dwusetną rocznicę urodzin Stanisława Moniuszki Teatr Wielki zaprasza na plenerowy koncert na placu Dąbrowskiego w reżyserii Roberto Skolmowskiego "Niestraszny straszny dwór". Wstęp wolny!
RECENZJA. Kościelniak z gronem realizatorów – jak ma w zwyczaju – znalazł dla pierwowzoru chwytliwy plastyczny pomysł i rozciągnął go na cały spektakl. Na scenie wszyscy mają trupie twarze, co zrównuje złych i dobrych. Cóż… Może więc jednak nie jesteśmy tak daleko od Brechta? O "Operze za trzy grosze" w Teatrze im. Jaracza pisze Łukasz Kaczyński.
18 maja na Rynku Włókniarek Łódzkich w Manufakturze w spektaklu operowym "Człowiek z Manufaktury" Rafała Janiaka z librettem Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk wystąpi Wojciech Pszoniak. Byli pracownicy Poltexu poszukiwani - zasiądą w pierwszych rzędach!
Publiczność 25. Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych zdecydowała. Głosami oddawanymi tradycyjnie (karty plebiscytowe) i przez internet przyznała tytuły: Najlepszego Spektaklu, Najlepszej Aktorki, Najlepszego Aktora. 
AGNIESZKA SKRZYPCZAK, aktorka Teatru im. Jaracza, otrzymała w marcu (za wysoką jakość wnoszoną do sztuki teatralnej przez młodych twórców) Nagrodę im. Leona Schillera przyznawaną przez Związek Artystów Scen Polskich. Wcześniej jej laureatami byli m.in.: Kazimierz Dejmek, Jerzy Radziwiłłowicz, Krzysztof Globisz, Joanna Szczepkowska.
WYWIAD. W „Idiotach” w Teatrze im. Jaracza symulowana niepełnosprawność staje się dla postaci narzędziem budowania alternatywnego świata czystych i prostych relacji. Publiczność konfrontowana jest z aktorami, którzy grają postaci, które „grają” (na scenie i podczas ulicznych performansów) niepełnosprawnych, a także z niepełnosprawnym aktorem amatorem. Aby porozmawiać o tym, spotykam się z reżyserem spektaklu MARCINEM WIERZCHOWSKIM, gdy kończy swoje czwartkowe zajęcia w Szkole Filmowej. Czyli po godzinie 22.
RECENZJA. Teatr Wielki w Łodzi wzbogacił swój repertuar o piękną, rzadko wykonywaną operę „Samson i Dalila” Camille’a Saint-Saënsa. Jeden dobry pomysł na inscenizację to za mało. Marek Weiss nie zdołał uniknąć tego, co jest cechą opery Saint-Saënsa: statyczności dzieła.
Dwa razy dłużej niż planowano trwała dyskusja poświęcona publiczności podczas 25. Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych. Można rzec, że każdy z gości obsadzony został według roli, jaką spełnia w polskim życiu teatralnym. I taką też rolę każdy spełnił – został reprezentantem tego, co „jego”. Jakby prowadzącej rozmowę nie udało się ustalić celu wymiany myśli.
Tomasz Rodowicz, reżyser, aktor, muzyk, współtwórca i szef Teatru Chorea odebrał Nagrodę im. Zygmunta Hübnera "Człowiek Teatru 2019". W minionych latach uhonorowaną nią m.in. Jacka Głomba, Jerzego Trelę, Jana Englerta, Annę Augustynowicz. Rodowicz jest w tym gronie pierwszym artystą spoza głównego, instytucjonalnego nurtu.