Jestem widzem teatralnym, któremu bliskie są uwagi Tadeusza Boya-Żeleńskiego, że teatr bardziej porusza wrażliwość niż intelekt. Teatr współczesny próbuje na nowo definiować kategorie filozoficzne, co z zainteresowaniem obserwuję z racji swojego filozoficznego wykształcenia.
Jak nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, Waldemar Wolański wygrał konkurs na dyrektora Teatru Lalek „Arlekin” w Łodzi. Jego kandydatura czeka na podpis prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej.
RECENZJA. Te sceny łączy rosnącą groza. Waldemar Zawodziński, reżyserując „Operetkę" Gombrowicza, pierwszy w tym sezonie dyplom w Teatrze Studyjnym, reaktywuje dla sceny tę kategorię, zwykle nieobecną w ironicznym i zdystansowanym teatrze politycznym. Pisze - Łukasz Kaczyński.
Od stycznia na Dużej Scenie Teatru Powszechnego w Łodzi oglądać będzie można nową komedię – Wszystko w rodzinie Raya Cooneya w reżyserii Giovanny’ego Castellanosa. Premiera sztuki odbędzie się w wieczór sylwestrowy o 20:00.
– Gruntownie pojęte przewodnictwo w kulturze jest w istocie przewodnictwem duchowym. Dobry przewodnik duchowy to człowiek, który potrafi słuchać, odczytywać znaki czasu i kierować się duchem, nie literą – uważa ks. WALDEMAR SONDKA, duszpasterz środowisk twórczych archidiecezji łódzkiej i dyrektor Teatru Logos
– Polacy mają kompleks tożsamości – nie bardzo wiedzą, kim są. Czy jesteśmy Europejczykami, czy do Europy nam daleko? Jakiej jesteśmy proweniencji – folwarczno-chłopskiej czy szlachecko-folwarcznej? – mówi JERZY STUHR, wybitny aktor i reżyser, który reżyseruje „Szewców” Stanisława Ignacego Witkiewicza w Teatrze Nowym w Łodzi. 
Tematy duchowości i religii pozostawię komuś innemu, dodam tylko, że dla mnie w świecie tego spektaklu duchowość w zasadzie nie istnieje lub odcięta jest od źródła. Są tylko ludzie, którzy w coś wierzą i ta wiara powoduje narastanie zła, bo nie potrafią się zatrzymać – przyznaje Agnieszka Więdłocha nagrodzona za najlepszą rolę żeńską w minionym sezonie teatralnym.
– Moi rodzice są łódzkimi restauratorami. Mogłam edukować się w tym kierunku, bądź studiować kierunki związane z biznesem, aby pójść w ślady rodziców. Mam taką naturę, że zawsze idę trochę pod prąd – przyznaje ZUZANNA ZIELIŃSKA, laureatka naszej reaktywowanej nagrody dla młodego aktora „za kulturę słowa” wręczonej na 35. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi.
RECENZJA. "Plac Bohaterów" - tu się opowiada o Europejczykach, choć rzecz dzieje się w Austrii. Za pomocą dialogów, ale też, jakby osobno, scenografii, języka przedmiotów, kostiumów, architektury wnętrza, topografii miejsca; wszystko to tworzy symbolikę, warstwę metafor, które mówią tyle samo, a może nawet więcej niż sam tekst.
Po drugiej wojnie światowej nastąpiła gwałtowna zapaść w systemie wartości: sztuka i kultura nie usprawiedliwiały się już w żaden sposób wobec tego wszystkiego, co człowiek zrobił sobie samemu.