Zwycięzcy XXX Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych
„Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję", fot. Maciej Zakrzewski
18 kwietnia 2024 r. zakończyło się głosowanie w plebiscycie publiczności na spektakle, które brały udział w części konkursowej XXX Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Teatrze Powszechnym w Łodzi.
– Werdykt widzów i widzek potwierdza, że siła teatru polega na jego różnorodności. Ten kierunek jest mi najbliższy, niezmiennie zależy mi na prezentacji pełnego spectrum teatru - nie kieruję się gatunkiem czy estetyką, zawsze decydująca jest jakość. Tak też budowałam program tej edycji – mówi Ewa Pilawska, dyrektorka artystyczna Festiwalu.Publiczność XXX Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych, oddając swoje głosy (internetowo oraz tradycyjnie – wypełniając karty plebiscytowe), przyznała
tytuł Najlepszego Spektaklu ex aequo spektaklom:
"MATKI. PIEŚŃ NA CZAS WOJNY"
według koncepcji, libretta oraz w reżyserii Marty Górnickiej (koprodukcja Fundacji Chór Kobiet, Maxim Gorki Theater w Berlinie, Teatru Powszechnego w Warszawie; Festival d’Avignon; Maillon, Théâtre de Strasbourg – Scène européenne; SPRING Performing Arts Festival, Tangente St. Pölten – Festival Für Gegenwartskultur)
"JAK NIE ZABIŁEM SWOJEGO OJCA I JAK BARDZO TEGO ŻAŁUJĘ"
W adaptacji i reżyserii Mateusza Pakuły (koprodukcja Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie i Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach)
tytuł Najlepszej Aktorki:
MAŁGORZACIE ZAWADZKIEJ
za rolę Mary Tyrone w spektaklu na podstawie sztuki Eugene’a O’Neilla "Pewnego długiego dnia” według scenariusza i w reżyserii Luka Percevala (Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie)
tytuł Najlepszego Aktora:
ROMANOWI GANCARCZYKOWI
za rolę Jamesa Tyrone’a w spektaklu na podstawie sztuki Eugene’a O’Neilla "Pewnego długiego dnia” według scenariusza i w reżyserii Luka Percevala (Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie).
W części konkursowej XXX Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych brały udział spektakle:
- „MATKI. PIEŚŃ NA CZAS WOJNY”, koncepcja i reżyseria: Marta Górnicka
Fundacja Chór Kobiet w koprodukcji z Maxim Gorki Theater w Berlinie, Festival d’Avignon; Maillon, Théâtre de Strasbourg – Scène européenne; Teatrem Powszechnym w Warszawie; SPRING Performing Arts Festival (Utrecht); Tangente St. Pölten – Festival Für Gegenwartskultur (Austria)
- „MAŁA PIĘTNASTKA - LEGENDY POMORSKIE”, scenariusz i reżyseria: Tomasz Man
Nowy Teatr im. Witkacego w Słupsku
- „JAK NIE ZABIŁEM SWOJEGO OJCA I JAK BARDZO TEGO ŻAŁUJĘ”, adaptacja i reżyseria: Mateusz Pakuła
Koprodukcja: Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie i Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
- Julia Holewińska, „OSTATNIE DNI ELENY I NICOLAE CEAUSESCU”, reżyseria: Wojciech Faruga
Teatr Polski w Bydgoszczy
- „PEWNEGO DŁUGIEGO DNIA”, scenariusz i reżyseria: Luk Perceval
Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie
- „MELODRAMAT”, reżyseria: Anna Smolar
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie
- Platon, „PAŃSTWO (DER STAAT)”, reżyseria: Jan Klata
Koprodukcja Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie z Nationaltheater Mannheim
Spektakle „ELIZABETH COSTELLO” w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, „SZCZĘŚLIWE DNI” (pokaz mistrzowski Mai Komorowskiej) oraz „FREDRO. ROK JUBILEUSZOWY” w reżyserii Jana Englerta jako pokazy mistrzowskie nie brały udziału w plebiscycie publiczności.
Teatr Powszechny
Kategoria
TeatrAdres
ul. Legionów 21Kontakt
tel. 42-633-25-39