Europejskie kino miesiąca | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 3 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 3 =

Europejskie kino miesiąca

Kino Charlie w Łodzi zostało wybrane kinem miesiąca przez sieć Europa Cinemas zrzeszające 1182 kin z 69 krajów europejskich. Charlie obchodzi w tym roku jubileusz dwudziestolecie istnienia.
Kino Charlie w Łodzi zostało wybrane kinem miesiąca przez sieć Europa Cinemas zrzeszające 1182 kin z 69 krajów europejskich. Z tej okazji branżowy serwis informacyjny Film New Europe, promujący audiowizualne inicjatywy w 12 krajach nowych członków Unii Europejskiej, zamieścił obszerny wywiad ze Sławomirem Fijałkowskim, szefem kina Charlie, obchodzącego w tym roku 20. rocznicę powstania. Fijałkowski powiedział w nim m.in.:
 
[Co jest największym wyzwaniem w prowadzeniu takiego kina?]
- Kiedyś największym problemem niezależnego kina było zdobycie kopii filmowych i zainteresowanie widzów ambitnym repertuarem. Dziś, w erze cyfryzacji, to się zmieniło. Podstawowym wyzwaniem jest konkurowanie z ofertą multipleksów. Problemem pozostaje dostęp do nowych technologii, piractwo i wszechobecne media, które proponują ludziom łatwą rozrywkę. Kino Charlie zaczynało w jednej sali na 200 miejsc w zaadaptowanym budynku biurowym. Dziś mamy dodatkowo trzy mniejsze sale, a planujemy zakończyć budowę naszego kina na ośmiu.
 
Jesteśmy kinem rozwojowym. Dorobiliśmy się własnej publiczności, ale wciąć pracujemy nad takim modelem działania, który przyciągnie nowych widzów. Jako pierwsze kino w Polsce tworzyliśmy nasz program w oparciu o szczegółowe analizy rynku. To był nasz wynalazek. Chcieliśmy prezentować więcej ambitnych, głównie europejskich produkcji, organizować festiwale i wydarzenia związane z filmem. Jako pierwsze kino Polsce postawiliśmy na Internet, który stawał się nieodłącznym elementem codziennego życia. Naszą pierwszą stronę internetową stworzyliśmy 17 lat temu. Wprowadziliśmy rezerwację biletów on-line, wyprzedzając w tym nawet multipleksy. Również jako pierwsi rozpoczęliśmy badania opinii naszych widzów, aby poznać ich preferencje. Prawdę powiedziawszy, robimy to nieustannie. Planując repertuar i aktywność kina wymieniamy się doświadczeniami z innymi kinami, śledzimy wyniki box-office’u i rozmawiamy z publicznością. W czasie, kiedy wiele art-house’owych przedsięwzięć upadło, rozwój Charliego jest potwierdzeniem trafności naszego autorskiego modelu kina.

Więcej na stronie serwisu.