Sukces Parauszka i... kłopoty | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 1 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 1 =

Sukces Parauszka i... kłopoty

Serial animowany "Parauszek i przyjaciele" łódzkiego Studia Se-ma-for Produkcja Filmowa ma zapewnioną światową dystrybucję. Trafił do katalogu Zodiak Kids, globalnego potentata w branży rozrywki dziecięcej. "Parauszek" zadebiutował na targach filmowych MIPCOM w Cannes.
Serial animowany "Parauszek i przyjaciele" łódzkiego Studia Se-ma-for Produkcja Filmowa ma zapewnioną światową dystrybucję. Trafił do katalogu Zodiak Kids, globalnego potentata w branży rozrywki dziecięcej. Serial zadebiutował na targach filmowych MIPCOM w Cannes. Dzięki umowie z Zodiakiem "Parauszek" ma szansę stać się najszerzej dystrybuowanym serialem animowanym w historii polskiej kinematografii. Firma objęła prawa do rozpowszechniania na świecie 26 dziesięciominutowych odcinków.

- Nasi specjaliści do spraw dystrybucji programów dziecięcych są zachwyceni serialem - "Parauszek" to wysokiej jakości marka, która ma duże szanse na sukces - napisała w nocie prasowej Karen Vermeulen, wiceprezes do spraw globalnej sprzedaży Zodiak Kids. - Jesteśmy naprawdę podekscytowani partnerstwem z Se-ma-forem.

Zodiak Kids jest częścią Zodiak Media i zarządza jednym z największych światowych katalogów wysokiej jakości produkcji dla dzieci. Reprezentuje takie tytuły jak: "Odlotowe agentki", "Gormiti" , "Street Football' i "The Ranch".

"Parauszek i przyjaciele" ("Flapper and Friends") to pierwsza od 10 lat polska animacja lalkowa dla dzieci. Serial miał premierę 1 września w kanale Mini Mini i zebrał wiele entuzjastycznych recenzji. Jego produkcja trwała przez wiele lat, bo studio miało olbrzymie kłopoty ze zgromadzeniem budżetu. Ostatecznie serial (I seria - 13 odcinków) powstał dzięki dofinansowaniu z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Wyreżyserował go Piotr Brozowski, autorem zdjęć jest Jacek Łechtański, muzykę skomponował Wojciech Lemański, a lalki zaprojektował Piotr Knabe. "Parauszek" pokazywany jest na porankach dla dzieci w multipleksach, a pod koniec listopada ukażą się dwie płyty DVD z serialem. Ich dystrybutorem jest firma Galapagos.

Trwa produkcja drugiej serii i mimo sukcesu serialu, kłopoty z finansowaniem kolejnych odcinków nie opuszczają Se-ma-fora. Studio zaciągnęło kredyty, ale pieniądze się skończyły i trzeba było przerwać zdjęcia. Realizatorzy zgodzili się zaczekać na swoje honoraria, Tymczasem Se-ma-for walczy o środki na produkcję. PISF kilkakrotnie już przesuwał termin podjęcia decyzji w sprawie dofinansowania "Parauszka", kolejny to 18 października.
Bogdan Sobieszek