W kilku dużych miastach Polski pojawiły się billboardy i citylighty promujące Muzeum Sztuki w Łodzi - a właściwie samą sztukę nowoczesną. Kampania reklamowa kosztowała 1,2 mln zł.
W kilku dużych miastach Polski pojawiły się billboardy i
citylighty promujące Muzeum Sztuki w Łodzi - a właściwie samą
sztukę nowoczesną. Kampania reklamowa kosztowała 1,2 mln zł, z
czego 827 tys. zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej na
"promocję marki regionalnej".
Pomysł na kampanię był następujący: poproszono członków Klubu
ms (może zostać nim każdy, kto wykupi kartę członkowską) o
dokończenie zdania "Sztuka to...". Wybrano odpowiedzi sześciu osób,
których wizerunki wraz z hasłami, np. "Sztuka daje mi energię",
"Sztuka ma wiele twarzy" czy "Sztuka to łamanie zasad" oraz
wybranymi dziełami z kolekcji Muzeum Sztuki znalazły się na
billboardach, citylightach i plakatach, a te prezentowane są w
Łodzi, Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu. Można je będzie
oglądać do końca kwietnia, a potem w dniach 1-15 czerwca.
Kampania obejmie też program w ogólnopolskiej telewizji,
promocję w telewizji śniadaniowej, wypuszczenie reklamowych
gadżetów (do czerwca) oraz materiały edukacyjne dla dzieci, np.
układankę z dziełem Władysława Strzemińskiego.
Jak mówi dyrektor Muzeum Sztuki Jarosław Suchan, kampania jest
próbą przekonania, że sztuka nowoczesna i współczesna to nie jest
coś, czego należy się bać, ale coś, co może wzbogacić nasze życie.
- Od lat marzyliśmy o przeprowadzeniu dużej kampanii
zwracającej uwagę na istotność sztuki nowoczesnej w naszym
życiu - mówi.
- Zależało nam na przekonaniu do sztuki tych
nieprzekonanych - dodaje Małgorzata Ludwisiak, zastępca
dyrektora muzeum ds. promocji.
Co ciekawe, wśród szóstki ambasadorów marki znalazł się Kamil
Maćkowiak, znany łódzki aktor. Jego twarz znalazła się na plakacie
obok dzieła Aliny Szapocznikow.
Pozostali bohaterowie kampanii to: Bożena Bobińska, Janusz
Janczukowicz, Aleksandra Preczyńska, Jan Przepałkowski i Paulina
Szklarek. To osoby w różnym wieku i o różnym wykształceniu. Wszyscy
po kolei będą oprowadzać po wystawie prezentującej kolekcję Muzeum
Sztuki.
2014
2014
Kategoria
Sztuka