Nagrody za kulturę | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 8 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 8 =

Nagrody za kulturę

Absolwent łódzkiej Szkoły Filmowej Lech Majewski oraz Muzeum Sztuki w Łodzi zostali laureatami nagrody Culture.pl Superbrands, ustanowionej przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands Polska z myślą o twórcach i instytucjach, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą.
Absolwent łódzkiej Szkoły Filmowej Lech Majewski oraz Muzeum Sztuki w Łodzi zostali laureatami nagrody Culture.pl Superbrands, ustanowionej przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands Polska z myślą o twórcach i instytucjach, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą.
Statuetki Superbrands trafiły też do dwóch łódzkich marek, uznanych przez konsumentów i ekspertów za najsilniejsze na polskim rynku: Atlas i DOZ. Nagrody zostały wręczone podczas dorocznej gali, wieńczącej XI polską edycję obecnego w ponad 80 krajach programu.
Nagroda Culture.pl Superbrands została przyznana po raz szósty. Spośród nominacji zgłoszonych przez ekspertów Instytutu Adama Mickiewicza oraz redakcję portalu Culture.pl, laureata wyłoniła kapituła złożona z dziennikarzy z redakcji kultury dzienników i tygodników opinii: Wprost, Do Rzeczy, Polityki, Tygodnika Powszechnego, Gazety Wyborczej, W Sieci i Rzeczpospolitej oraz dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza i wyłącznego przedstawiciela The Superbrands Ltd. w Polsce. 

Kapituła nagrody doceniła Muzeum Sztuki w Łodzi za bardzo ciekawy program wystawienniczy i stworzenie miejsca, w którym publiczność może zaznajamiać się z najbardziej aktualnymi koncepcjami artystycznymi sztuki współczesnej. Kapituła doceniła pomysł i organizację wydarzeń związanych z obchodami stulecia ruchu awangardowego w Polsce oraz ambitną, szeroką i skuteczną promocję na świecie dzieł Władysława Strzemińskiego i Katarzyny Kobro, a także przywrócenie historycznego kształtu Sali Neoplastycznej zaprojektowanej przez Władysława Strzemińskiego i otworzenie jej na dzieła współczesnych twórców.

Nazwisko Lecha Majewskiego to światowa marka – czytamy w uzasadnieniu kapituły. To prawdziwy człowiek renesansu, poeta, pisarz, malarz, scenarzysta, kompozytor, ale przede wszystkim znakomity twórca filmowy. Jego niezwykle oryginalna i odważna twórczość zachwyca kinomanów i publiczność na całym świecie. Członek Gildii Reżyserów Amerykańskich i Europejskiej Akademii Filmowej. Filmy Lecha Majewskiego pokazywane były na wielu festiwalach m.in. w Wenecji, Berlinie, Cannes, Rzymie i w Nowym Jorku. Jego wideoarty prezentowane były w wielu prestiżowych muzeach i galeriach świata, na czele z nowojorskim Museum of Modern Art, które zorganizowało indywidualną wystawę retrospektywną artysty.

Superbrands Ltd. to globalna organizacja, której celem jest promowanie i nagradzanie sukcesów marek - liderów rynku. Obecna w ponad 80 krajach świata, w Polsce działa od 2005 roku. Marki – laureatki zostały wyłonione głosami ponad 15 tys. respondentów badania opinii, przeprowadzonego jesienią ubiegłego roku przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, oraz członków Rady Marek – niezależnego gremium złożonego z blisko pięćdziesięciu ekspertów w dziedzinie marketingu, brandingu i reklamy.

Producent chemii budowlanej Atlas oraz właściciel sieci aptek DOZ nie po raz pierwszy sięgnęli po złote statuetki. Łódzkie firmy zbudowały marki powszechnie znane w całym kraju i doceniane za jakość produktów i obsługi, a także budzący sympatię sposób komunikacji, dobre relacje ze społecznością lokalną i odpowiedzialność w biznesie. ATLAS jest m.in. patronem prężnie działającej galerii „Atlas Sztuki”, a DOZ organizatorem i patronem jedynego łódzkiego maratonu. 

 

Kategoria

Wiadomości