Na łódzkich ulicach pojawią się wkrótce promujące Łódź pokrywy włazów
kanalizacyjnych. Zakład Wodociągów i Kanalizacji wykonał 200 włazów
według projektu Kamili Borowskiej - laureatki ogólnopolskiego konkursu.
Na łódzkich ulicach pojawią się wkrótce promujące Łódź pokrywy
włazów kanalizacyjnych. Zakład Wodociągów i Kanalizacji wykonał 200
włazów według projektu Kamili Borowskiej - laureatki
ogólnopolskiego konkursu na projekt włazu promującego nasze miasto.
Konkurs został ogłoszony przez Prezydent Łodzi Hannę Zdanowską.Autorka zwycięskiego projektu - studentka Politechniki Białostockiej, wykorzystała w pracy motyw rozłożonej papierowej łódki - origami. W centralnej części włazu widnieje logo Łodzi, otoczone jest wzorem powstałym po rozłożeniu papierowej łódki - origami. Pokrywy promocyjne pojawią się w reprezentacyjnych częściach miasta np. w Nowym Centrum Łodzi, przy dworcu Łódź Fabryczna, na nowych podwórcach. W miarę możliwości wszędzie tam, gdzie są atrakcje turystyczne Łodzi.
Pierwsze włazy promocyjne pojawiały się w Łodzi już na początku XX wieku. Reklamowano na nich lokalne firmy lub odlewnie żeliwa. W zasobach Muzeum Włókiennictwa znajduje się obecnie 20 zabytkowych, odrestaurowanych przez pracowników ZWIK pokryw odnalezionych przez członków Zrzeszenia Łódzkich Odkrywców Metali ZŁOM. Ozdobą kolekcji jest właz secesyjny z początku XX wieku znaleziony na ulicy Rewolucji 1905 roku. W Łodzi można spotkać też współczesne ozdobne włazy z napisem "Łódź" po polsku, rosyjsku, niemiecku i w jidysz. Jest też pokrywa dedykowana Williamowi H. Lindleyowi - projektantowi łódzkich wodociągów i kanalizacji.
Na początku grudnia w galerii przy Piotrkowskiej 87 otwarta zostanie wystawa projektów zgłoszonych na konkurs promocyjnego włazu Łodzi. Tam również będzie można zobaczyć żeliwny odlew zwycięskiej pracy.
Koszt wykonania włazów promocyjnych jest porównywalny z kosztem zakupu ogólnie dostępnych pokryw kanalizacyjnych. Komplet: pokrywa wraz z żeliwną obudową kosztuje około 500 zł.