Pieniądze na kulturę i "muzea za złotówkę" | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 5 =

Pieniądze na kulturę i "muzea za złotówkę"

Urząd Miasta Łodzi rozstrzygnął konkursy na dofinansowanie imprez kulturalnych. Nowe umowy podpisano m.in. ze Stowarzyszeniem Teatralnym Chorea i Fundacją „Lux Pro Monumentis..
Urząd Miasta Łodzi rozstrzygnął konkursy na dofinansowanie imprez kulturalnych. O miejskie pieniądze można się było starać w dwóch kategoriach: tzw. dużej (dofinansowanie powyżej 50 tys. zł. ) i małej (poniżej 50 tys. zł). Chętnych nie brakowało zgłoszono 20 ofert ( 4 zawierały błędy formalne) na przeszło 7 mln zł. W „małym" złożono 76 wniosków (29 zawierało błędy formalne). - Ze względu na to, że w tym roku po raz pierwszy obowiązywał elektroniczny generator wniosków, aplikacje zawierające błędy formalne były od razu odrzucane -  powiedziała wiceprezydent Łodzi Agnieszka Nowak podczas spotkania  dziennikarzami (3 marca 2014). 
 
W wyniku konkursu umowy wieloletnie podpisano ze Stowarzyszeniem Teatralnym Chorea (Retro/Per/Spektywy 2014), Fundacją „Lux Pro Monumentis"(„Festiwal Kinetycznej Sztuki Światła" Light Move Festiwal), Stowarzyszeniem Inicjatyw Społeczno- Kulturalno-Rozwojowych Prokulart (Festiwal Krytyków Sztuki Filmowej Kamera Akcja) i Fundacją Filmową Se-ma-for (Se-Ma-for Film Festiwal). 
Nadal obowiązują umowy zawarte w ubiegłym roku, co daje łącznie sumę 9 zobowiązań wieloletnich. W ramach małego konkursu zawarto 21 umów na wydarzenia, które zostaną dofinansowane do 50 tys. zł.

Władze miasta podsumowały także pilotażowy program Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Muzeum za złotówkę". Zdecydowano, że projekt będzie kontynuowany. - Spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem łodzian, a we wszystkich placówkach wzrosła frekwencja w porównaniu z analogicznym czasem w latach ubiegłych - powiedziała wiceprezydent Agnieszka Nowak.
Jak obliczono, liczba odwiedzających Muzeum Miasta Łodzi wzrosła o 3,5 tysięcy, Centralnego Muzeum Włókiennictwa o 14,3 tys. a Muzeum Kinematografii o 3,3 tys. Z programu „Muzeum za złotówkę" mogą korzystać dzieci i młodzież do 16 roku życia.

źródło: www.uml.lodz.pl