Aby producentów, twórców i inne osoby związane z produkcją filmową
przekonać o wyjątkowym potencjale filmowym regionu łódzkiego Łódź Film Commission, w
ramach projektu „Łódzkie Przyjazne Filmowcom”, przygotowała
specjalny spot reklamowy.
Aby producentów, twórców i inne osoby związane z produkcją filmową
przekonać o wyjątkowym potencjale filmowym regionu łódzkiego Łódź
Film Commission, w ramach realizacji projektu „Łódzkie Przyjazne
Filmowcom”, przygotowała specjalny spot reklamowy. 90-sekundowy
klip (także w angielskiej wersji językowej) ma zobrazować łódzkie
doświadczenie w realizacji produkcji, nieuchwytną atmosferę i
ludzi, którzy inspirują filmowców oraz wyjątkowe miejsca do
realizacji zdjęć, podkreślając tym samym, jak wiele możliwości
stwarza miasto i region.Film wyprodukowało go studio WJTeam, które swoją siedzibę ma na terenie Wi-My, a jego reżyserką jest Balbina Bruszewska. Zgodnie z jej koncepcją na warstwę wizualną spotu składają się fragmenty produkcji zrealizowanych w ostatnich latach w Łodzi i województwie łódzkim oraz typografia zaprojektowana przez młodego grafika Krzysztofa Iwańskiego. Autorem muzyki jest Mikołaj Stroiński, polski kompozytor na co dzień mieszkający i pracujący w Los Angeles. Dźwięk został zgrany w systemie Dolby Digital przez Toya Studios.
- To najnowsza historia Łodzi filmowej zamknięta w 90
sekundach dynamicznego obrazu uzupełnionego ekspresyjną muzyką -
mówią o swoim dziele twórcy. - Naszym celem było przedstawienie
energii, która tkwi w centralnej Polsce i którą możemy obserwować w
najbardziej znanych filmowych produkcjach ostatnich lat. Jako
Studio WJTeam chcieliśmy, by w tradycyjnej konstrukcji spotu
znaleźć miejsce na opowiedzenie krótkiej historii, takiej która
zapada w pamięć.
Zadaniem projektu „Łódzkie Przyjazne Filmowcom” jest
podnoszenie filmowego potencjału Łodzi i regionu łódzkiego. Spot
będzie więc prezentowany przed pokazami filmów zrealizowanych przy
udziale miasta oraz podczas imprez branżowych towarzyszących
najważniejszym polskim i europejskim festiwalom filmowym (m.in.
Nowe Horyzonty we Wrocławiu, Krakowski Festiwal Filmowy, festiwale
filmowe w Cannes i Berlinie).
Jako miejsca atrakcyjne dla filmowców w podobny sposób
reklamują się m.in. Kraków, Poznań, Barcelona, Mexico City, stan
Utah w USA czy hiszpańska wyspa Teneryfa.