Trzy muzea - jeden bilet
Od lewej: Aneta Dalbiak, dyrektor CMWŁ i Magda Komarzeniec, dyrektor MMŁ, fot. materiały prasowe
Od września 2021 roku Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Muzeum Miasta Łodzi oraz Muzeum Sportu i Turystyki będzie można zwiedzać z jednym biletem wstępu. To propozycja dla wszystkich zainteresowanych ofertą wystawienniczą instytucji, a w szczególności dla turystów, którzy szukając miejsc związanych z historią miasta, chętnie odwiedzają oba muzea.
Wspólny bilet obejmie pełną ofertę wystawienniczą Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi i wszystkie wystawy prezentowane w głównym gmachu Muzeum Miasta Łodzi – Pałacu Izraela Poznańskiego oraz w Muzeum Sportu i Turystyki. Bilet normalny będzie kosztował 36 złotych, natomiast ulgowy – 18 złotych. Tak skalkulowane ceny pozwolą nie tylko zaoszczędzić zwiedzającym na zakupie biletu, ale także zachęcą do wizyty w partnerskim muzeum. Wspólny bilet upoważnia do jednorazowego wstępu do każdego z muzeów i będzie ważny 7 dni kalendarzowych (z wyłączeniem poniedziałków, kiedy muzea są nieczynne) od momentu zakupu. A nabyć go będzie można w kasach obu instytucji.- Łączymy siły, żeby pokazać, jak wiele mamy do zaoferowania mieszkańcom Łodzi i turystom. Wspólny bilet to pierwszy krok na drodze naszej ścisłej współpracy, którą już dzisiaj tym pierwszym partnerskim działaniem zapowiadamy – mówi Aneta Dalbiak, dyrektor Centralnego Muzeum Włókiennictwa
w Łodzi.
Zarówno Centralne Muzeum Włókiennictwa, jak i Muzeum Miasta Łodzi należą do najchętniej odwiedzanych miejsc na turystycznej mapie regionu. Obie instytucje są wizytówką miasta i świadectwem jego dziejów. Kultywują pamięć XIX i XX-wiecznej Łodzi, popularyzując jej kulturowe i przemysłowe dziedzictwo. Ich oferta programowa tworzy wielowątkową choć jednocześnie komplementarną i spójną opowieść o pionierach industrializacji, o miastotwórczej roli przemysłu włókienniczego, codziennym życiu mieszkańców Łodzi a także konsekwencjach tej historii, która trwale i na każdej płaszczyźnie zmieniła obraz miasta, odciskając na jego współczesności swoje piętno.
- Zależy nam na wypracowaniu spójnej i uzupełniającej się oferty dla zwiedzających. Jasny podział tematów i wątków podejmowanych przez oba muzea a także podejmowane razem inicjatywy, takie jak: wspólny bilet, pozwolą nam działać synergicznie i z powodzeniem przekierowywać do siebie nawzajem odwiedzających – dodaje Magda Komarzeniec, dyrektor Muzeum Miasta Łodzi.
Szczegóły na stronach www.cmwl.pl oraz www.muzeum-lodz.pl
materiały prasowe
- od 01-09-2021
Kategoria
Muzea