ESTETYCZNA PIOTRKOWSKA | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 8 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 8 =

ESTETYCZNA PIOTRKOWSKA

Władze Łodzi wraz z Miejskim Konserwatorem Zabytków dążą do ujednolicenia wyglądu witryn sklepowych na ulicy Piotrkowskiej, tak aby okna wystawowe nie raziły przechodniów reklamami.
 
- Przebudowa ul. Piotrkowskiej to nie tylko wymiana nawierzchni, nowe miejskie meble i odnowione kamienice. To również poprawa całej estetyki ulicy - mówiła na konferencji prasowej na ul. Piotrkowskiej prezydent Hanna Zdanowska. - Dlatego staramy się zmienić postrzeganie tej najpiękniejszej łódzkiej ulicy. Zachęcamy osoby prowadzące swoją działalność przy Piotrkowskiej, by zmieniały jakość witryn i żeby agresywna reklama została zastąpiona taką, która wkomponuje się w pejzaż ulicy.
- To bardzo ważne nie tylko ze względu na jakość tego obszaru, ale też dla samych najemców. Estetyczna Piotrkowska to przecież i więcej klientów - podkreśliła Kamila Kwiecińska - Trzewikowska, miejski konserwator zabytków. - Mamy piękne elewacje, zasłaniając je reklamami psujemy jakość tego prestiżowego miejsca.

Reklamy na ul. Piotrkowskiej powinny współgrać z układem kompozycyjnym elewacji budynku, nie powinny zakrywać detali architektonicznych , ograniczać wysokości i szerokości bram. Kształt, kolor i sposób wykonania reklam powinny być zharmonizowane z otoczeniem , nie szpecić budynku. Dopuszczalne są napisy w postaci liter przestrzennych, reklamy umieszczone na szybach, wysięgniki na stylizowanych wspornikach, stojaki reklamowe oraz markizy. Aby uzyskać zgodą na montaż reklam należy w siedzibie Oddziału Ochrony Zabytków złożyć odpowiedni wniosek z załącznikami: projektem graficznym, opisem materiałów i sposobu montażu reklam itp.
Więcej informacji można uzyskać w siedzibie Miejskiego Konserwatora Zabytków.

źródło: www.uml.lodz.pl