Władze Łodzi wraz z Miejskim Konserwatorem Zabytków dążą do
ujednolicenia wyglądu witryn sklepowych na ulicy Piotrkowskiej, tak aby okna wystawowe nie raziły przechodniów reklamami.
- Przebudowa ul. Piotrkowskiej to nie tylko wymiana
nawierzchni, nowe miejskie meble i odnowione kamienice. To również
poprawa całej estetyki ulicy - mówiła na konferencji prasowej
na ul. Piotrkowskiej prezydent Hanna Zdanowska. - Dlatego
staramy się zmienić postrzeganie tej najpiękniejszej łódzkiej
ulicy. Zachęcamy osoby prowadzące swoją działalność przy
Piotrkowskiej, by zmieniały jakość witryn i żeby agresywna reklama
została zastąpiona taką, która wkomponuje się w pejzaż
ulicy.
- To bardzo ważne nie tylko ze względu na jakość tego
obszaru, ale też dla samych najemców. Estetyczna Piotrkowska to
przecież i więcej klientów - podkreśliła Kamila Kwiecińska -
Trzewikowska, miejski konserwator zabytków. - Mamy piękne
elewacje, zasłaniając je reklamami psujemy jakość tego prestiżowego
miejsca.
Reklamy na ul. Piotrkowskiej powinny współgrać z układem
kompozycyjnym elewacji budynku, nie powinny zakrywać detali
architektonicznych , ograniczać wysokości i szerokości bram.
Kształt, kolor i sposób wykonania reklam powinny być zharmonizowane
z otoczeniem , nie szpecić budynku. Dopuszczalne są napisy w
postaci liter przestrzennych, reklamy umieszczone na szybach,
wysięgniki na stylizowanych wspornikach, stojaki reklamowe oraz
markizy. Aby uzyskać zgodą na montaż reklam należy w siedzibie
Oddziału Ochrony Zabytków złożyć odpowiedni wniosek z załącznikami:
projektem graficznym, opisem materiałów i sposobu montażu reklam
itp.
Więcej informacji można uzyskać w siedzibie Miejskiego
Konserwatora Zabytków.
źródło: www.uml.lodz.pl