Nowa marka województwa łódzkiego łączy promocję regionu z jego atrakcjami. Logo nawiązuje do włókienniczych tradycji nie tylko Łodzi, ale i całego regionu.
Program kreacji i promocji marki województwa łódzkiego na
zlecenie Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi przygotowała spółka
Synergia. Nowa strategia promocyjna ma zostać wdrożona do 2016
roku. - Chcemy, żeby Piotrków, Uniejów, Sieradz i inne miasta
regionu promowały województwo Łódzkie, a Łódzkie będzie promowało
atrakcje w regionie. Już w tym roku pojawi się oznakowania
turystyczne miast i atrakcji. Chodzi o to, żeby jedne miejsca
promowały inne – powiedział Witold Stępień,
marszałek województwa łódzkiego.
Województwo łódzkie składa się z kilku różnych obszarów, które -
zdaniem twórców strategii - do tej pory nie identyfikowały się ze
sobą i z całym regionem. - Łódzkie nie stworzyło dotąd własnej
tożsamości regionalnej, m.in. w wyniku uwarunkowań historycznych.
Strategia, która została zaproponowana ma być punktem wyjścia do
tworzenia takiej tożsamości – wyjaśnia Grzegorz
Kosson ze spółki Synergia.Marka Łódzkie stawia na oddolne tworzenie tożsamości poprzez integrację mieszkańców i korzystanie z różnorodności regionu.
Projekt zrealizowany został przy dofinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013.
2013
Kategoria
Wiadomości