Warsztaty koalicjantów | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 1 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 1 =

Warsztaty koalicjantów

Ludzie zarządzający kulturą w Łodzi i województwie spotkali się podczas Forum Koalicji Miast dla Kultury. Uczestniczyli w warsztatach, które miały pomóc im w poszukiwaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań służących rozwojowi kultury w samorządach lokalnych.
Ludzie zarządzający kulturą w Łodzi i województwie spotkali się podczas Forum Koalicji Miast dla Kultury. Uczestniczyli w warsztatach, które miały pomóc im w poszukiwaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań służących rozwojowi kultury w samorządach lokalnych.

Dyrektorzy i pracownicy instytucji kultury i organizacji pozarządowych, pracownicy wydziałów i departamentów związanych z kulturą, promocją i edukacją Urzędu Miasta Łodzi oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego najpierw zapoznali się z wynikami sondażu ulicznego (w pobliżu miejsc związanych z kulturą) badającego preferencje kulturalne mieszkańców Łodzi. Okazało się m.in., że według ankietowanych, najlepszą wizytówką Łodzi wciąż jest film i tradycje filmowe miasta. Jako miejsca spotkań z kulturą najwyżej oceniane są kina, centra handlowe, teatry, koncerty. Wydarzenia i instytucje mające największy wpływ na kulturalny wizerunek Łodzi to festiwal światła - Light Move Festival, teatry, Transatlantyk Festival, Fotofestiwal. Co przeszkadza łodzianom w uczestnictwie w kulturze? Brak czasu, brak pieniędzy, brak informacji, brak ciekawych imprez. Okazało się też, że zaspokajając swoje potrzeby kulturalne, najwięcej wydają na książki, wyjścia do kina i do teatru.

Następnie uczestnicy dowiedzieli się, w jaki sposób i w jakim celu bada opinie swoich odbiorców Muzeum Sztuki w Łodzi. Pracownicy analizują zatem frekwencję, adresy odbiorców, przeprowadzają wśród nich ankiety satysfakcji. Analizy popytu poprzedzają wprowadzanie nowych „produktów” do oferty instytucji. Wyniki rozmaitych badań sprawiły, że ograniczono w materiałach promocyjnych użycie słowa „muzeum”, bo źle się kojarzy. Zadbano o to, żeby muzeum stało się przyjaznym miejscem, gdzie można się spotkać z przyjaciółmi i spędzić wolny czas. Z badań wyszło, że muzeum powinno się promować na lotnisku, na dworcach, w punktach informacji turystycznej, że trzeba drukować foldery objaśniające wystawy, bo sztuka współczesna jest trudna w odbiorze. Muzeum Sztuki prowadzi też badania medialne: jaki jest efekt komunikatów kierowanych do mediów, ile ukazuje się publikacji, jak kształtować język przekazu.

Potem podzieleni na grupy uczestnicy forum podczas warsztatów „stolikowych” pracowali nad takimi zagadnieniami, jak: nowe formy mierzenia kultury oraz funkcjonowania w miastach, aspekty formalno-prawne prowadzenia działalności kulturalnej czy programowanie kultury w sposób odpowiadający potrzebom mieszkańców. Każda grupa przesiadała się od stolika do stolika tak, żeby wszyscy zmierzyli się ze wszystkim tematami, a każde zagadnienie było rozpracowane przez różne grupy.
Art_Inkubator

Adres

Łódź, ul. Tymienieckiego 3

Kontakt

42 646 88 65