Rozmowa z JAGODĄ SZELC, studentką Szkoły Filmowej w Łodzi, która na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni zdobyła nagrody za debiut i scenariusz oraz nagrodę Onetu „Odkrycie Festiwalu”. Jest też laureatką „Paszportów Polityki”. Jej wyprodukowany przez szkołę film „Wieża. Jasny dzień” 23 marca wchodzi do kin.
od 16 MARCA 2018
Hannah Arendt: Ucieczka
Prapremiera Teatru Powszechnego w Łodzi i Komuny Warszawa na XXIV Międzynarodowym Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych - „Hannah Arendt: Ucieczka” w reżyserii Grzegorza Laszuka.
21 MARCA 2018
WIERSZEM W LAS
To już się dzieje! Tomik poezji za 5 zł, a do tego sadzonka drzewka całkiem za darmo. Zapraszamy przed Łódzki Dom Kultury!
Narodowe Centrum Kultury Filmowej zaprasza na drugą edycję projektu „Historie Przyszłości. Reinterpretacje Polskiego Kina”. Od 6 kwietnia grupy gimnazjalistów, licealistów i studentów pod okiem profesjonalnych edukatorów i filmowców przez osiem tygodni będą oglądać, dekodować, rozkładać i składać na nowo polskie filmy.
WYWIAD. – Przybywajmy do teatrów, by zmieniać się wewnętrznie, światopoglądowo i kulturalnie – apeluje MARIUSZ OSTROWSKI, aktor Teatru im. Jaracza, który właśnie "idzie na swoje" z monodramem "Toporem w serce".
Uwaga! Osoby o słabych nerwach uprasza się o nieczytanie. Takie ostrzeżenie można by kierować do potencjalnych czytelników najnowszej książki Naomi Klein „Nie to za mało. Jak stawić opór polityce szoku i stworzyć świat, jakiego nam trzeba”.
Czy tylko mnie się zdaje, że jazda figurowa na lodzie wyszła z mody? Z dziecięcych lat pamiętam sytuacje, kiedy telewizyjne występy w tej konkurencji oglądało się całymi rodzinami, z wypiekami na twarzach. Pisze w stałej rubryce WODZIREJE i AMATORZY Łukasz Maciejewski.
EDYTORIAL / marzec 2018. To bardzo dziwne słowo. Przywiera do określeń nobilitujących ludzkiego ducha i rozum: rewolucja w sztuce, rewolucja przemysłowa, rewolucja technologiczna, rewolucja w leczeniu (tu nazwa choroby).
– Trudno mi uwierzyć, by młodzi ludzie dłużej godzili się na bylejakość jednowymiarowego życia, na wszechwładzę rynku i kapitału pożenionego z polityką, na zrzekanie się przez państwo odpowiedzialności za słabszych, na dysproporcje między zarabiającymi – mówi JERZY JARNIEWICZ, poeta, krytyk literacki i tłumacz, głównie literatury anglojęzycznej.

