Filmowy remanent | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 4 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 4 =

Filmowy remanent

Łódź Film Commission w 2015 roku wsparła ponad 20 projektów, w tym 7 filmów fabularnych, 7 dokumentalnych i 2 seriale telewizyjne, a także reklamy, teledyski, programy telewizyjne oraz inne projekty audiowizualne. Łącznie było to 150 dni zdjęciowych w Łodzi.
Łódź Film Commission - specjalna jednostka powołana przez miasto do współpracy z filmowcami - w 2015 roku wsparła ponad 20 projektów, w tym 7 filmów fabularnych, 7 dokumentalnych i 2 seriale telewizyjne, a także reklamy, teledyski, programy telewizyjne oraz inne projekty audiowizualne. Łącznie było to 150 dni zdjęciowych zrealizowanych w Łodzi. 

Wsparcie Łódź Film Commission polegało na pomocy przy organizacji pracy ekip filmowych – zdobywaniu pozwoleń od służb miejskich i właścicieli obiektów zdjęciowych, poszukiwaniu i prezentacji plenerów. W 2015 roku nie został dofinansowany z Łódzkiego Funduszu Filmowego żaden projekt. Konkurs ogłoszono dopiero w grudniu i dotyczy on dwóch edycji 2015 i 2016 (do podziału 1,4 mln zł). Najważniejsze zmiany w funkcjonowaniu Łódź Film Commission to przeniesienie do EC1 Łódź - Miasto kultury oraz nowe zasady dofinansowania projektów filmowych. EC1 będzie teraz koproducentem wnoszącym swój wkład (przyznaną kwotę dofinansowania z funduszu) do budżetu filmu.

Wśród swoich sukcesów Łódź Film Commission wylicza nagrody, które zdobywały filmy realizowane przy jej wsparciu w Łodzi, czyli - przede wszystkim Oscar dla „Idy”, m.in. Nagrodę dla Najlepszego Dokumentu Krótkometrażowego na 24. Hot Springs Documentary Film Festival w USA dla filmu „Koniec świata” Moniki Pawluczuk, nagrody na festiwalu w Gdyni za najlepszą reżyserię, najlepszy scenariusz i najlepszy montaż dla „Intruza” Magnusa von Horna oraz Złoty Pazur dla filmu „Śpiewający obrusik” Mariusza Grzegorzka (film dyplomowy Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi).

W 2015 roku w Łodzi realizowano siedem międzynarodowych projektów filmowych, osiem filmów fabularnych i dwa seriale telewizyjne. Na ul. Włókienniczej powstawały zdjęcia do filmu „Powidoki” w reż. Andrzeja Wajdy i izraelskiej produkcji „Past Life” w reż. Avrahama Neshera. Pałac Poznańskiego gościł ekipy filmów: „Music, War and Love” w reż. Marthy Coolidge i „Maria Curie” w reż. Marie Noell. W mieście i w regionie powstawały ponadto zdjęcia do filmów: „Las, 4 rano” w reż. Jana Jakuba Kolskiego, „Wspomnienie lata” Adama Guzińskiego, „Dzikie róże” Anny Jadowskiej oraz „Wołyń” Wojciecha Smarzowskiego. W Łodzi kręcono filmy dokumentalne np. „Du sollst leben” (TV ZDF), projekty studenckie i artystów niezależnych, a także seriale: „Bodo” w reż. Michała Kwiecińskiego i Michała Rosy oraz „Zbrodnia” w reż. Sławomira Fabickiego.

Łódź Film Commission „rozliczyła się” też z projektu „Łódzkie Przyjazne Filmowcom” dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej (Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013). Jego celem było zwiększenie liczby produkcji audiowizualnych realizowanych w województwie łódzkim oraz rozwój branży filmowej poprzez rozbudowę oferty o nowe lokacje i profesjonalizację obsługi ekip filmowych, zbudowanie sieci kontaktów oraz szeroką krajową i międzynarodową promocję.
 
W ramach projektu powstały:
- logo i linia graficzna dla nowej marki „Łódzkie Przyjazne Filmowcom”
- 4 sesje szkoleniowe dla przedstawicieli samorządów województwa łódzkiego
- 10 bezpłatnych pokazów filmów powstałych w ostatnich latach na terenie województwa łódzkiego
- 12 wydarzeń branżowych w kraju i za granicą, w których w ramach projektu wzięli udział przedstawiciele Łódź Film Commission,
- 13 porozumień o współpracy zawartych z gminami i powiatami z terenu województwa łódzkiego
- 32 reklamy prasowe zamieszczone w magazynach branżowych i wydawnictwach festiwalowych
- 90-sekundowy spot promocyjny, zrealizowany w dwóch wersjach językowych
- zbiór fotografii 130 obiektów zdjęciowych z województwa łódzkiego
- 1000 zestawów gadżetów promocyjnych
- 2000 egzemplarzy broszury informacyjnej „Filmmakers Guide”
- 3000 multimedialnych przewodników producenta
- prezentacja najbardziej charakterystycznych łódzkich plenerów zorganizowana w ramach Maia Workshops dla 19 młodych producentów z całej Europy.

Projekt w formie programu „Łódzkie Przyjazne Filmowcom” jest kontynuowany.