Łódz przywita witaczem | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 6 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 6 =

Łódz przywita witaczem

Rozstrzygnięto konkurs na projekt "witacza", czyli promocyjno-informacyjnego znaku, który zostanie ustawiony przy drogach wjazdowych do Łodzi. Autorem zwycięskiej pracy w konkursie Urzędu Miasta Łodzi, jest Karol Murlak z Warszawy.
Rozstrzygnięto konkurs na projekt "witacza", czyli promocyjno-informacyjnego znaku  który zostanie ustawiony przy drogach wjazdowych do Łodzi. Autorem zwycięskiej pracy  w konkursie Urzędu Miasta Łodzi jest Karol Murlak z Warszawy, absolwent stołecznej Akademii Sztuk Pięknych, który otrzyma nagrodę w wysokości 8 tys. złotych

Pomysłodawcą  nietypowego znaku informacyjnego był  kilka lat temu nieżyjący aktor Jan Machulski, Honorowy Obywatel Łodzi. Przypomniano o tym podczas prezentacji witacza w Biurze Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi
(16.01.2014) .
Witacze mają stanąć przy drogach wojewódzkich i krajowych. Na lokalizację pierwszego z nich wybrano ul. Pabianicką, na wysokości Portu Łódź.. Zostanie zamontowany prawdopodobnie 21 marca 2014, w pierwszy dzień wiosny. 
Prócz tej tablicy stanie siedem podobnych, przy ul.: Rzgowskiej, Konstantynowskiej, Aleksandrowskiej, Zgierskiej, Strykowskiej, Brzezińskiej i Rokicińskiej. Koszt jednego witacza to kwota ok. 20 tys. złotych.

Witacz składa się z czterech barwnych pionowych paneli. Ustawione skośnie względem osi jezdni, smukłe prostopadłościany tworzą wertykalną żaluzję, której postać zmienia się wraz z przybliżaniem się osób wjeżdżających do miasta. Z oddali witacz wygląda jak wielobarwna płaszczyzna.
Dopiero z bliska bezie  widać, że konstrukcja ma formę ażurowego zespołu czterech paneli w kolorze cyjanu, żółci, magenty i bieli.Każdy panel jest nośnikiem jednej litery. Zestawione razem znaki układają się w słowo „Łódź”. Nazwie miasta towarzyszy umieszczony na ostatnim panelu dopisek„kreuje”.
Zarówno kolorystyka, jak i zastosowane kroje pisma są bezpośrednim nawiązaniem do logotypu promującego miasto.
Panele o szerokości metra i wysokości 3,5 metra są wykonane w technologii kasetonowych nośników reklamowych. Konstrukcja w formie prostokątnej ramy składa się z profili stalowych zamkniętych o przekroju prostokąta.
Wewnątrz ramy obsadzona jest płyta z PCV spienionego z przymocowanymi taśmami LED, które stanowią wewnętrzne podświetlenie kasetonu. Obudowę panelu wykonano z dwóch arkuszy półprzeźroczystego poliwęglanu z zagiętymi pionowymi krawędziami, które przykręca się do boków ramy konstrukcyjnej. Obudowie nadano kolor poprzez wyklejenie od wewnątrz barwną folią. Przyklejone do zewnętrznej powierzchni obudowy litery zostały wycięte z czarnego poliwęglanu. Każdy panel jest przykręcony do prefabrykowanego fundamentu ze zbrojonego betonu. Projekt konstrukcji zakłada dodatkową możliwość połączenia górnych narożników paneli za pomocą cienkich rur stalowych.