21 projektów zyskało aprobatę komisji konkursowej i uchwałą Zarządu Województwa Łódzkiego otrzymało dofinansowanie na marketing i promocję marek i produktów regionalnych.
21 projektów zyskało aprobatę komisji konkursowej i uchwałą
Zarządu Województwa Łódzkiego otrzymało dofinansowanie na marketing
i promocję marek i produktów regionalnych. Ponad 32 mln zł z
Regionalnego Programu Operacyjnego (pieniądze z Unii Europejskiej)
otrzymają m.in. instytucje i stowarzyszenia związane z
kulturą.
Łódź dostanie pieniądze na program Łódzkie Przyjazne Filmowcom
(824 tys. - beneficjentem jest miasto), Łowicz otrzyma dotację w
wysokości 734 na promocję swojego folkloru, a gmina Buczek za 847
tys. zorganizuje Święto Truskawki. Markami regionalnymi wartymi
reklamy okazały się też Muzeum Sztuki w Łodzi (827 tys.),
Filharmonia Łódzka (599 tys.) i Festiwal Tansmana (250 tys.) Trudno
oprzeć się wrażeniu, że konkurs na promocję marek regionalnych stał
się w tych przypadkach inną formułą przekazania dotacji.
Największym wygranym okazał się Uniejów - gmina na budowę
marki Termy Uniejów (na budowę marki, nie budowę term!) otrzymała
prawie 5 mln złotych. Co ciekawe zamierza je wydać m.in. na
sponsorowanie audycji w telewizjach śniadaniowych.
Samorząd wojewódzki przyznał też pieniądze na swoje własne
projekty - m.in. 450 tys. na akcję "Łódzkie intelektualne".
Ciekawa jest też lista rezerwowa, czyli spis projektów, które
nie dostały pieniędzy, ale może jeszcze będą brane pod uwagę. O
pieniądze aplikowały Festiwal Rubinsteina, Różewicz Open Festiwal,
Święto Kwiatów w Skierniewicach, a nawet Fashion Week i Dom
Literatury na "Lokomotywy literatury". Kutno chciało być miastem
róż, Zgierz miastem tkaczy, a Łęczyca miastem Boruty. Tym razem się
nie udało.
Obowiązkowy wkład własny wynosił 15%, więc suma wydatków
promocyjnych wzrośnie z 32 mln (wartość dotacji) do 41 mln (łączna
wartość projektów).