16 MAJA 2019
ŁSB - taniej dla studentów
Promocja dla studentów na premierę „Ciszy” cieszyła się dużym zainteresowaniem. Teatr Wielki proponuje zatem kolejną akcję promocyjną związaną z XXV Łódzkimi Spotkaniami Baletowymi - „Studencie, nie bój się klasyki!”
RECENZJA. O ciszy mówić muzyką – to paradoks, który tylko w sztuce może odnaleźć sens. Pięknie pokazuje go spektakl „Cisza”, przygotowany przez zespół baletowy Teatru Wielkiego w Łodzi na otwarcie XXV Łódzkich Spotkań Baletowych. Interesujące przedstawienie pozwala obiecywać sobie znakomity ciąg dalszy jubileuszowej edycji festiwalu.
Oto okładka czerwcowa - zaprezentowana w niedzielę podczas finału 37. Festiwalu Szkół Teatralnych, a na niej Paweł Głowaty ze Szkoły Filmowej w Łodzi, laureat nagrody "Kalejdoskopu" dla młodego aktora za kulturę słowa.
RELACJA. 37 Festiwal Szkół Teatralnych, czyli antyk, wodewil, nadmuchane lale oraz Brecht na dziś. Relacjonuje dla nas Paulina Ilska.
FELIETON. Na Festiwalu Szkół Teatralnych żyje się jak w rzeczywistości alternatywnej. Sporo oglądania, intensywność życia, ale także uśmiechów, wzruszeń, emocji. Wszystko z nadwyżką swoistego poczucia krańcowości, udzielającego się też obserwatorom, jurorom. Pisze w cyklu "Wodzireje i amatorzy" Łukasz Maciejewski.
Uprzedzając 37. Festiwal Szkół Teatralnych postanowiliśmy postawić dyplomantów, studentów IV roku Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej, przed kilkoma pytania dotyczącymi sztuki aktorskiej i zawodu.
Czternaście spektakli mogli obejrzeć widzowie Piotrkowskiego Festiwalu Teatralnego, który odbył się w dniach 26-27 kwietnia 2019 roku.
20 kwietnia odeszła od nas Loretta Cichowicz, profesor Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi, aktorka Teatru Małego. Msza Żałobna zostanie odprawiona w Kościele w Tuszynie Lesie dnia 27 kwietnia (sobota) 2019 roku o godz. 11:00, następnie rozpoczną się uroczystości pogrzebowe na cmentarzu rzymskokatolickim.
„Nie lękajcie się” - to tytuł widowiska tanecznego zaprezentowanego 13 kwietnia 2019 roku w Miejskim Ośrodku Kultury w Piotrkowie Trybunalskim. Tego też dnia uhonorowano 30 lat istnienia zespołu tanecznego Bik Kayk prowadzonego przez Tomasza Balcerka.
RECENZJA. Kościelniak z gronem realizatorów – jak ma w zwyczaju – znalazł dla pierwowzoru chwytliwy plastyczny pomysł i rozciągnął go na cały spektakl. Na scenie wszyscy mają trupie twarze, co zrównuje złych i dobrych. Cóż… Może więc jednak nie jesteśmy tak daleko od Brechta? O "Operze za trzy grosze" w Teatrze im. Jaracza pisze Łukasz Kaczyński.