Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
RECENZJA. Czymże, jak nie „Halką” można było zainaugurować działalność Teatru Wielkiego w Łodzi w roku 1967? Czymże, jak nie tą samą Moniuszkowską operą można świętować pięćdziesięciolecie istnienia tego gmachu?
Zacznijmy od tego, co widać gołym okiem. Widać mianowicie jakąś dziwną dwoistość programową Teatru Nowego. Po "Komedzie" i projekcie "Boleśmian" przyszedł czas na farsę Czego nie widać Michaela Frayna w reżyserii Pawła Dangela
20 milionów będzie kosztowała realizacja projektu „Rewitalizacja Teatru Powszechnego w Łodzi – Polskie Centrum Komedii i Regionalne Centrum Edukacji”. W 2017 roku rozpoczną się prace. Tytuły z Dużej Sceny zostaną przeniesione do kina Bałtyk.
2​ lutego ​o godzinie 18.30 przed spektaklem EUGENIUSZ ONIEGIN na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi odbyła się uroczystość wręczenia nagród w II etapie Konkursu Kompozytorskiego na operę CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY.
Dyrektor artystyczny Teatru Nowego Andrzej Bart przedstawił plany artystyczne na drugą część sezonu 2016/17 i na sezon 2017/18.
Wywiad z Lilu, aktorką zespołu Impro Atak, raperką, wokalistką biorącą udział w projekcie „Panny Wyklęte”.
RECENZJA. Na pierwszy rzut oka „Komeda” to spektakl o obdarzonych geniuszem Polakach, którzy „w kalifornijskim słońcu spalili się jak ćmy, jeden po drugim”. Ale powikłany los emigranta, artysty nie mieszczącego się w kanonach PRL, to jedynie podstawa dla różnorakich narracji.
Szamańskie misterium dźwięków, przywołujące echa zapomnianych wierzeń, niepokojące animacje z pogranicza sacrum i profanum, kobieta w bieli uciekająca przez pustynię, po piasku, z którego nie da się nic stworzyć… 
RECENZJA. Prapremiera opery „Złote runo” Aleksandra Tansmana, odnalezionej po wieloletnich poszukiwaniach, stała się największym wydarzeniem 11. edycji Tansman Festival. Premiera zasługuje na upamiętnienie także od strony artystycznej.