Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Teatr Muzyczny w Łodzi wchodzi w kolejny etap prac nad jednym z najbardziej popularnych musicali wszech czasów. "Nędzników" wyreżyseruje Zbigniew Macias, ceniony śpiewak, szef artystyczny tej łódzkiej sceny. Teatr Muzyczny zawita też ze spektaklami do... więzienia. 
RECENZJA. To przedstawienie może sprawiać kłopot. Odbiorczy. Kamila Sammler w tak znaczącym stopniu wypełniła osobistymi odniesieniami oparty na tekście Elfriede Jelinek monodram „Cień”, że pewne dość widoczne niedomagania tracą na znaczeniu. Ale czy można całkiem nie liczyć się z nimi? Czy bezpośredniość przekazu może unieważnić kształt „przekaźnika”?
Tradycyjnie, tuż przed wakacjami, Teatr Pinokio w Łodzi wystawia spektakl „Pippi Pończoszanka”  (reż. Konrad Dworakowski) w Ogrodzie Botanicznym w Łodzi i tym samym rozpoczyna wakacyjne tournée po Polsce z namiotem cyrkowym.

Czy Waldemar Zawodziński wróci do Teatr im. Jaracza w Łodzi? Związek zawodowy aktorów wydał oświadczenie, w którym wskazuje wieloletniego dyrektora artystycznego jako remedium na "pogłębiający się" kryzys w Teatrze.

„Księga dżungli” Bernda Ogrodnika to doświadczenie rzadkie nie tylko jak na teatr dla dzieci czy teatr lalek. Ogrodnik mówi do widza nie jak z wiecowej mównicy czy ambony, raczej spokojnym szeptem, wierząc w zmysł słuchu widowni. Nawet jeśli nie jest to słuch absolutny.
Czy dzisiaj w teatrze jest w stanie nas cokolwiek zaskoczyć? Czy zdarza się coś, co nazwalibyśmy przekroczeniem? Takie pytania zadawali sobie koordynatorzy tegorocznej edycji akcji Dotknij Teatru, ustalając „Prze/kroczenia” tematem przewodnim. 

Międzynarodowy Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych Teatr Powszechny przedłużył do czerwca, by pokazać dwie swoje prapremiery: "Arcydzieło na śmietniku" Stephena Sachsa (20 V) i "Dryl" Wojciecha Bruszewskiego (24 VI).

Grand Prix 35. Festiwalu Szkół Teatralnych otrzymali aktorzy spektaklu „Do dna” z PWST w Krakowie. W porozumieniu ze Szkołą Filmową redakcja "Kalejdoskopu" reaktywowała Nagrodę za kulturę słowa.

Gdyby szukać wzorca dobrego spektaklu dyplomowego, bardzo bliska byłaby mu „Beczka prochu” w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej. Na pewno najbliżej klasycznego jego rozumienia. Przynajmniej jeśli wziąć pod uwagę trzy tegoroczne przedstawienia Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi (obok „Diabła, który...” Mariusza Grzegorzka i „Lovecrafta” Łukasz Kosa).
Spisywałam na e-Kalejdoskop.pl, wieczór po wieczorze, co w duszy grało – jak nam się wydaje – poszczególnym zespołom zaproszonym na tegoroczny Międzynarodowy Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych.