Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Organizowana od 7 lat akcja Dotknij Teatru doczekała się w tym roku Złotej Maski za wykreowanie w czasach marketingowej iluzji prawdziwie kulturotwórczego zjawiska, które otwiera nowego odbiorcę na to, co w teatrze autentyczne, uczy społecznej empatii i inicjuje rozmowę na temat gatunkowych granic sztuki. Ale jest też zła wiadomość - kończy się współpraca twórców akcji z Teatrem Nowym.
Korczak 2016. Jurorzy 20. Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży Korczak docenili Spektakl Teatru Powszechnego "Ony" dwukrotnie wyróżniony na warszawskim festiwalu Korczak 2016.
Kapituła złożona z łódzkich krytyków teatralnych przyznała nagrody za sezon 2015/2016. Złote Maski wręczono w Teatrze Wielkim 14 października 2016.

RECENZJA. Operetka to młodsza siostra opery. Choć młodsze rodzeństwo dłużej może cieszyć się przywilejami, w końcu wypada jednak przyznać, że nie jest się już podlotkiem. Tymczasem „Wielka księżna Gerolstein” w Teatrze Muzycznym zachowuje się niczym starsza pani przebrana za nastolatkę. 

W czasach, gdy teatry instytucjonalne przebierają się w szaty offowej awangardy, za wystawianie klasyki biorą się sceny prywatne. Teatr Mały wystawił właśnie Molierowskiego Skąpca w reżyserii Mariusza Pilawskiego. Wielką rolę stworzył w przedstawieniu Marek Lipski.
Tegoroczny 29. Łódzki Przegląd Teatrów Amatorskich wygrały ex aequo  grupy: Białe Słonie (Nieporęt) ze spektaklem "Pierwszy raz" i  Scena 138 (Gdynia) ze spektaklem "W małym dworku".


Teatr Pinokio rozpoczął sezon 2016/2017 spektaklem Darii Kopiec B@jki robotów, opartym na motywach czterech opowiadań Stanisława Lema. Wykorzystany w zapisie tytułu znak @ sugeruje temat przedstawienia - Internet, czyli kosmosystem wirtualnego świata.
Teatr Wielki w Łodzi wystawi operę „Człowiek z Manufaktury”, której tytułowym bohaterem będzie Izrael Poznański. Rolę Przybysza w tym przedstawieniu zagra WOJCIECH PSZONIAK, dla którego będzie to debiut na scenie operowej.
RECENZJA. Schron to wojna. Złudna lub realna ucieczka przed najgorszym. Ciasnota wśród ludzi podobnie zagrożonych. W przedstawieniu Bogusława Kierca schron to metafora. W Teatrze Logos wojna to piekło wewnątrz nas. 
– Wychodzę z panią Krystyną na papierosa, rozmawiamy po próbie, ale cały czas mam chęć piszczeć: jaaaaa, jestem z Krystyną Jandą! Ona mnie ukształtowała, obejrzałem wszystkie filmy, spektakle z nią po tysiąc razy – mówi aktor KAMIL MAĆKOWIAK.