Fajne Chłopaki narysowały Kalejdoskop Kultury | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 6 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 6 =

Fajne Chłopaki narysowały Kalejdoskop Kultury

Projekt logotypu według studia Fajne Chłopaki

NOWE CZASOPISMO. Za projekt layoutu odpowiada studio graficzne Fajne Chłopaki, jedna z łódzkich marek designerskich, znana z okładek dla wydawnictwa Czarne i Państwowego Instytutu Wydawniczego. Podczas starań Łodzi o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 studio odpowiadało za wydawniczą formę aplikacji „(R)ewolucja”. 
Na krótko przed premierą pierwszego numeru „Kalejdoskopu Kultury” warto poświęcić kilka słów formie graficznej, jaką otrzyma czasopismo. Za projekt layoutu odpowiada studio graficzne Fajne Chłopaki, jedna z łódzkich marek designerskich, znana z okładek dla wydawnictwa Czarne i Państwowego Instytutu Wydawniczego. Podczas starań Łodzi o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 studio odpowiadało za wydawniczą formę aplikacji „(R)ewolucja”. W swoim bogatym portfolio ma m.in. doceniany layout miesięcznika „Dialog”, projekty książek dla Szkoły Filmowej, logotyp Narodowego Centrum Kultury Filmowej w Łodzi, kilka lat temu kompleksowo odświeżyło też identyfikację wizualną Uniwersytetu Łódzkiego. W 2019 zaprojektowało dla nas jubileuszową antologię „The Best Of… Kalejdoskop. Felietony”, wydaną w partnerstwie z PKO Bankiem Polskim.

Czyste, choć dalekie od klasyczności, nawiązujące do tradycji typograficznych projekty to znak rozpoznawczy FCH. W layoucie „KK” zwracać uwagę będzie wyrazista „pieczęć”, logo skonstruowane z trójkątów ułożonych tak, by powodować optyczne wrażenie przenikania się dwóch liter „K”. Te geometryczne formy będą powracać wewnątrz każdego numeru, np. na stronach działowych i przekładkach. Okładka opierać się będzie na rozwiązaniach typograficznych, przy czym niektóre jej elementy, choć w projekcie stałe, będą mogły pojawiać się w innym układzie. Artykuły naukowe będą złożone fontem szeryfowym, pozostałe – bezszeryfówką. Charakterystyczne będą odnośniki na marginesach, pozwalające poruszać się między artykułami a ulokowaną w jednym miejscu obszerną galerią.

Tak jak w „K”, również w „KK” w pewien sposób wykorzystany będzie kolor wiodący każdego numeru, choć nie będzie pojawiał się na tincie. Pewne rozwiązania wciąż jeszcze wykuwamy, przekonując się wzajemnie do swoich racji, czasem szukając trzeciej drogi. Korzystając z założeń layoutu wydania drukowanego, stronę dla wydania cyfrowego w tempie ekspresowym przygotowuje Hadrysiak.com, firma sprawdzona już wcześniej w kooperacji z FCH, mająca w portfolio realizacje m.in. dla Domu Jubilerskiego A&A i farmaceutycznego potentata Aflofarm.

Aby być na bieżąco z nami na etapie inicjowania "KK" polub lub obserwuj jego fanpage @kalejdoskopkultury. Można już tam oglądać elementy identyfikacji graficznej i zdjęcia z planu do filmu opowiadającego o przedsięwzięciu oraz o kulturze w pandemii.

red. 

Kategoria

Inne