Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
RECENZJA. Przedstawienie „Kto nie ma nic, ten może wszystko” powstało w ramach projektu „Nowy i Młodzi”, realizowanego przy współpracy Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie i Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Zamysłem twórców (czwórki młodych reżyserów) było przybliżenie kilku łódzkich historii i „herstorii”. Pisze Paulina Ilska.
od 29 MAJA 2021

Premiera "Calineczki"

Na premierę spektaklu "Calineczka" wg Hansa Christiana Andersena zaprasza 29 V Teatr Lalek Arlekin. Nowa realizacja będzie baśnią o dorastaniu, o konieczności zauważenia przemian zachodzących w dzieciach, konieczności wsłuchiwania się w ich głos i oddawania im głosu.
Nauczyciele, pedagodzy, instruktorzy, edukatorzy, animatorzy kultury, młodzież, seniorzy, osoby niezależne działające w kulturze zaproszeni są do udziału w III edycji edukacyjnego projektu Laboratorium Kreatywnego Działania, trwającego od maja do listopada 2021 w Teatrze Chorea i Fabryce Sztuki w Łodzi.
Teatr Nowy im. K. Dejmka anonsuje pierwszy spektakl, który powstaje w ramach projektu „Nowy i Młodzi”. Małą Scenę od teraz będą tworzyć wchodzący w życie zawodowe artyści i artystki, np. laureaci Forum Młodej Reżyserii. Od teraz wszystkie grafiki teatru wykonuje Ola Jasionowska, graficzka, ilustratorka, współpracująca z licznymi instytucjami kultury, także Toyotą, Netfliksem, autorka identyfikacji wizualnej Strajku Kobiet i Młodzieżowego Strajku Klimatycznego.
Teatr Powszechny w Łodzi zaplanował na 22 V 2021 prapremierę spektaklu „Krystof”. Autorem sztuki i jej reżyserem jest Michał Siegoczyński. „Krystof” komiksowym kolażem cytatów z popkultury, inspiracji z życia i twórczości Krzysztofa Krawczyka.
W Teatrze im. Jaracza rozpoczęto próby do polskiej prapremiery dramatu Lothara Kittsteina „Zła dziewczynka”. Reżyserii spektaklu podjęła się Daria Kopiec. 
Stowarzyszenie Teatralne CHOREA w Łodzi otrzymało 450 tysięcy zł dofinansowania z programu "Teatr" , Teatr Powszechny - 200 tysięcy, a MDK w Radomsku - 115 tysięcy.
RECENZJA. Dźwięczny, krystalicznie czysty sopran Aleksandry Kurzak przepojony był wyrazistymi emocjami, a jej postać ewoluowała wraz z przebiegiem spektaklu. W roli Don Carlosa partnerował jej Roberto Alagna, prywatnie mąż, dysponujący pięknym tenorem, który... znaczną część wieczoru sprawiał wrażenie, jakby nie w pełni angażował się w interpretację i skupiał się tylko na muzycznym tekście. O realizacji „Don Carlosa” Giuseppe Verdiego w Teatrze Wielkim w Łodzi pisze Magdalena Sasin.
RECENZJA. Na scenie ich dwoje (a może ich troje)… Ona (Magdalena Drewnowska) i On (Witold Łuczyński) reprezentują dwie strony w skomplikowanych od zawsze relacjach damsko-męskich. Szymon Turkiewicz opisał je w sztuce „Stosunki prawne”. Przedstawienie w Teatrze Małym wyreżyserował Mariusz Pilawski. Recenzuje Piotr Grobliński. 
RECENZJA. Obie jednoaktówki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom tej grupy widzów, którzy na równi z doznaniami czysto muzycznymi stawiają wrażenia wynikające z gry aktorskiej, a opera jest dla nich przede wszystkim teatrem. Wskazuje to kierunek rozwoju gatunku, jakim jest opera. O „Trouble in Tahiti” i „Głosie ludzkim” w reżyserii Michała Znanieckiego pisze Magdalena Sasin.