Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, jako pierwszy w kraju, stworzył platformę internetową dla podlegających sobie jednostek kultury – „Drzwi do kultury” (drzwidokultury.pl). Internauci uzyskali dostęp do spektakli, oper, koncertów, filmów, zabytków, książek, ale również warsztatów, wykładów, lekcji muzealnych, szkoleń, wywiadów, recenzji. Wszystko za pośrednictwem smartfona, laptopa czy komputera, bez wychodzenia z domu.
Jedną z uczestniczek performensu "Czułość" autorstwa Anity Święciak (Ubu Pach) była studentka łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych - Martyna Łuszczyńska.
Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi otrzymało 490 tysięcy euro z funduszy norweskich na realizację międzynarodowego projektu poświęconego sztuce tkaniny. Projekt pozwoli na realizację wystaw, sympozjum, rezydencji oraz przygotowanie wydawnictwa.
WYWIAD. – Między zamysłem kuratorskim a intencją autorską powinno istnieć jakieś napięcie, ruch o wektorze skierowanym w obie strony. Dobry kurator stawia dziełu własne pytania, ale też nasłuchuje, co ono samo ma mu do powiedzenia – mówi Jarosław Suchan, historyk sztuki, krytyk i kurator, od 2006 r. do końca 2021 r. dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi (ma być p.o.dyrektorem do czasu wyłonienia nowego szefa placówki) . Rozmawia Aleksandra Talaga-Nowacka
PODSUMOWANIE. Kolejne fale pandemii nie zdołały zatopić łódzkiej kultury. W dziedzinie sztuk wizualnych w ciągu całego 2021 roku działo się dużo – organizatorom wydarzeń pomogło doświadczenie nabyte w roku poprzednim i nowe strategie działania. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. Uznani łódzcy operatorzy filmowi pokazują swoje zdjęcia i jeśli ktoś nie ma na co dzień świadomości, że film to ciąg fotografii, wystawa w Ośrodku Propagandy Sztuki zmieni ten stan rzeczy. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. Nowoczesne wystawy sztuki są takie dzięki nowatorskiemu myśleniu ludzi żyjących dawno temu. Jak uniwersalne były pomysły przedstawicieli awangardy, widać najlepiej, gdy uświadomimy sobie, że od stu lat w wystawiennictwie nie wymyślono nic lepszego. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
„Trzeba dojrzeć, aby dojrzeć” to tytuł nowej instalacji artystycznej, którą można oglądać przy dworcu Łódź Fabryczna w Łodzi. Została ona zamontowana do budynku czerpni powietrza przy skrzyżowaniu ul. Kilińskiego z al. Rodziny Poznańskich.
Koji Kamoji jest jednym z najwybitniejszych twórców polskiej awangardy. Malarz, twórca obiektów i instalacji. Mieszka i pracuje w Warszawie. Nagrodę im. Katarzyny Kobro za 2020 rok otrzymał 1 grudnia 2021 roku.

