Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
RECENZJA. Kto tak dziś umie nosić frak, ale i kto dziś tak potrafi go skroić, by nie odstawał ani na milimetr od gorsu Mirosława Henke! I to przez całe godzinne przedstawienie, prawie monodram! Ten frak i reszta niezwykle starannie skomponowanego ubioru w „Toaście”, najnowszej premierze „Logosu”, to więcej niż kostium.
Kuglarze na szczudłach żonglujący ogniem, spektakle w bramach starych łódzkich kamienic oraz w stajni, koncerty w przestrzeni miejskiej – tego wszystkiego mogli doświadczyć łodzianie w ramach akcji „Dotknij teatru”.
Zespół baletu nie musi być tylko barwnym tłem dla śpiewaków – mówi KAROLINA REJNUS, solistka baletu i asystentka choreografa Teatru Muzycznego w Łodzi.
RECENZJA. Pan Bóg jest w potężnej depresji i zgłasza się na seans terapeutyczny do pani psycholog, oczywiście na Ziemi. Ona zaś, choć pozbawiona łaski wiary, jak prawdziwy zawodowiec dociera do jego, za przeproszeniem, wnętrza duchowego. No i oboje odnoszą sukces. Sorry, taki klimat.
W Międzynarodowym Dniu Teatru premiera w Teatrze Małym w Manufakturze - "Miłość i polityka".
Centrum Kultury Niezależnej Teatr Szwalnia zostało formalnie przyłączone do Poleskiego Ośrodka Sztuki. POS udzieli pomocy finansowej teatrowi. Wcześniej przygarnął już Galerię Manhattan.
RECENZJA. Niełatwe jest odgrywanie krótkich scenek w taki sposób, by stworzyć spójną całość. Michał Kruk, aktor warszawskiego teatru Komedia i łódzkiego Nowego, oraz reżyser Marek Kasprzyk przyzwoicie zmierzyli się z tym zadaniem. Nie poszli na szczęście w kierunku przerysowanego komizmu, co wywołałoby nastrój kabaretowy. A tutaj nie tylko o śmiech chodzi – tu chodzi przede wszystkim o jazz.
Wydarzenia XX Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych relacjonuje Piotr Grobliński.
Preludium, uwerturą albo po prostu wstępem do XX Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych było stworzenie przez Jana Wasińskiego muralu inspirowanego ideą imprezy. Malowidło ukończone w czwartkowy poranek zdobi mur na ulicy Kilińskiego (blisko Północnej).
Marek Kasprzyk wystawił na Scenie Arterion komedię Willy'ego Russela Edukacja Rity. To jedna z wielu sztuk wykorzystujących motyw "stary profesor i uczennica" (Pigmalion, My Fair Lady, Lekcja, może też Szkoła żon). Nauczanie z erotyką w tle, patriarchalny schemat zdefiniowanych od początku ról?