RECENZJA. "Baron cygański” Tomasza Koniny pełen jest aluzji i odniesień. Można oglądać go
„po wierzchu”, można też analizować z różnych stron i szukać drugiego
dna. Wiele tu dobrych pomysłów i niekwestionowanej erudycji reżysera,
sporo jednak też zamętu i niekonsekwencji.
Czy teatry prywatne powinny dostawać dotacje? Czy teatrowi publicznemu grozi kryzys finansowy? Na te pytania próbowali odpowiedzieć goście debaty, którą przygotowały Radio Łódź i "Kalejdoskop". Oto zapis dyskusji.
RECENZJA. Całość, mimo sporego potencjału komicznego, budzi zażenowanie.
Tak wielkie materii pomieszanie jak w "Śnie nocy (nie)letniej" jest bowiem rzeczą nieczęstą.
Można odnieść wrażenie, że realizatorzy powrzucali do scenariusza
wszystkie pomysły i skojarzenia, jakie im przychodziły do głowy,
nie troszcząc się o spójność stylistyczną.
22 marca o godzinie 12:00 w ramach XXI Międzynarodowego
Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych na Małej Scenie Teatru
Powszechnego w Łodzi odbędzie się sesja naukowa zatytułowana "Tadeusz
Kantor. Zderzenie".
Janusz Wiśniewski przeniósł akcję Szkoły żon Moliera w dziewiętnasty wiek, mocno skrócił tekst i wprowadził pomiędzy sceny oparte na ruchu scenicznym i muzyce intermedia. Dzisiejsze wystawienia klasyki wymagają od reżysera osobistego odczytania i spójnego z nim pomysłu na inscenizację. Wiśniewski taki pomysł miał.
Niedzielna dyskusja w Teatrze Powszechnym zapowiadała się bardzo atrakcyjnie. W pierwszej części z publicznością spotkali się twórcy słynnego już przedstawienia Wycinka, w drugiej znane postaci ze świata kultury miały rozmawiać o kondycji artysty współczesnego. Obie części połączyła postać Krystiana Lupy.
Zespół artystyczny Teatru im. S. Jaracza wystosował do marszałka województwa łódzkiego list otwarty w sprawie złej sytuacji teatru. Jednym z postulatów jest rozpisanie konkursu na dyrektora.
Waldemar Zawodziński zrezygnował z fukcji dyrektora artystycznego Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi. Powody swej dymisji wyjaśnia w liście do załogi, który opublikowały media.
To nie była piąta, to była dziewiąta to zabawna komedia kryminalna włoskiego dramaturga Aldo Nikolaja. W Teatrze Małym sztukę wyreżyserował Mariusz Pilawski.

