RECENZJA. Hura! Wreszcie mamy w Łodzi teatr musicalowy z prawdziwego zdarzenia,
nie trzeba już jeździć do Warszawy albo Gdyni. Nie, nic nowego nie
wybudowano. To Teatr Muzyczny premierą „Jesus Christ Superstar”
udowodnił, że potrafi wystawić przebojowy nowoczesny musical.
RECENZJA. Tak naprawdę nie wiemy, gdzie rozgrywa się akcja i w jakim dokładnie
czasie, ani kim są dwaj bohaterowie. Trudno się też dopatrzeć logiki
zdarzeń. Można mniej?
Nie. Ale spektakl "Mroczne perwersje codzienności" w Teatrze im. Jaracza jest fascynujący.
– Reżyseruję, żeby porozmawiać z widzami, gram po to, żeby im sprawić
radość, namawiać do dobra, pokazywać okropności
duszy ludzkiej i jej piękno – mówi KRYSTYNA JANDA, która wyreżyserowała w łódzkiej operze „Straszny
dwór” Stanisława Moniuszki.
Gromkimi brawami nagrodziła Wojciecha Młynarskiego publiczność premierowego przedstawienia minimusicalu Wesołego powszedniego dnia. Na inauguracji szóstego sezonu Teatru Małego obecny był też kompozytor Jerzy Derfel. Kameralną inscenizację przygotowała Małgorzata Flegel.
RECENZJA. Początkiem eventu "Doktor Dolittle i przyjaciele" była ogromna praca nad inscenizacją. Równie
odpowiedzialne zadanie mieli scenograf, kostiumolog i choreograf.
Poradził sobie z niełatwą materią reżyser, który nadał styl, rytm temu
musicalowi i poprowadził aktorów w wybranej przez siebie konwencji.
RECENZJA. Zagrać w „Czasie odwiedzin” Feliksa Mitterera (Teatr Logos, premiera 6 IX) to gratka dla aktorów pełną gębą, stworzyć odpowiednią
scenerię dla wybrzmienia point – pasjonująca robota dla reżysera. Udało
się Robertowi Wichrowskiemu stworzyć właściwy klimat i rozłożyć
dramatyczne akcenty.
Maeterlinck, Dante, Gombrowicz, Szekspir, Czechow, Dűrrenmatt i na dokładkę Zapolska jako osoba towarzysząca - taki zestaw zaproszonych gości może oznaczać tylko jedno: kolejną, trzecią już edycję Międzynarodowego Festiwalu Klasyki Światowej.
Rozstrzygnięto konkurs na najlepsze przedstawienie letniego festiwalu teatralnego w Domu Literatury. Zwyciężyła sztuka W imię ojca i syna Szymona Bogacza w reżyserii Daniela Adamczyka, przygotowany przez Teatr Czytelnia Dramatu z Lublina.
Spektakl „W imię ojca i syna" Szymona Bogacza w reżyserii Daniela Adamczyka (Teatr Czytelnia Dramatu z Lublina) otrzymał główną nagrodę XVI Przeglądu Małych Form Teatralnych „Letnia Scena 2014”.

