Pełen tekst wywiadu z Dariuszem Stachurą, łódzkim śpiewakiem operowym, któremu trudno dogadać się z dyrekcją Teatru Wielkiego (wersja skrócona ukazała się w grudniowym wydaniu "Kalejdoskopu").
Dzięki
współpracy Fundacji Zygmunta Noskowskiego oraz Teatru Muzycznego z okazji Roku Witolda
Lutosławskiego zrealizowano w Łodzi widowisko muzyczne dla dzieci. Pan Lutosławski to projekt łączący muzykę, elementy gry aktorskiej, choreografię i radiowe słuchowisko.
Za nami półmetek tegorocznych Łódzkich Spotkań
Teatralnych. Po VII Minifestiwalach w
regionie, przyszła pora, aby łódzka publiczność mogła zasmakować klimatu ŁST. Gwiazdą
zagraniczną tegorocznej edycji był rosyjski Teatr AKHE z St. Petersburga –
teatr inżynieryjny, nazywany również teatrem optycznym
IV edycja Łódzkiego
Festiwalu Monodramu „MONOwMANU”, która miała się odbyć w pierwszej dekadzie
grudnia, została odwołana. Publikujemy pełen pasji list dyrektora Teatru Małego.
Kapliczka.pl, czyli wszystko dawniej szło lepiej jak teraz - przedstawienie Mikołaja Grabowskiego na podstawie Pamiątek Soplicy Henryka
Rzewuskiego i Opis obyczajów ks. Jędrzeja Kitowicza uświetniło jubileusz 125-lecia Teatru im. Stefana Jaracza. To czwarte podejście reżysera do pamiętników z okresu późnego sarmatyzmu. Pierwsze miało miejsce w 1980 roku także na łódzkiej scenie.
Publikujemy jeden z referatów wygłoszonych na sesji z okazji 125-lecia Teatru im. Stefana Jaracza. O poetyckości teatru Mariusza Grzegorzka pisze Piotr Grobliński.
Z okazji 125-lecia Teatru im. Stefana Jaracza, czyli pierwszej stałej polskiej sceny w Łodzi wydana została ciekawa publikacja. Dzięki benedyktyńskiej pracy Ewy Drozdowskiej i Joanny Siudzińskiej udało się stworzyć bogato ilustrowany spis wszystkich powojennych premier sceny przy ulicy Jaracza.
W Teatrze Powszechnym trwają warsztaty
dramaturgiczne Fabryka Komedii, zorganizowane w ramach ogólnopolskiego konkursu na napisanie
współczesnej polskiej komedii „Komediopisanie”.
13 października zakończył się tegoroczny Łódzki Przegląd Teatrów
Amatorskich "Łópta". Po obejrzeniu 13 spektakli jury przyznało trzy
równorzędne nagrody: Teatrowi California za zespołową kreacje w spektaklu Iluzje, grupie art-GROT za autorską, bezkompromisową wypowiedź Fade out, a także Stowarzyszeniu Teatralnemu Chorea i Teatrowi Tańca Pro za spektakl Brzydal.