Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
27 marca 2023 - w Międzynarodowy Dzień Teatru - zakończyła się pierwsza edycja Festiwalu Sztuki Aktorskiej Teatropolis, którego dyrektorem artystycznym był Andrzej Seweryn. Przez cztery dni na deskach Sceny Monopolis zaprezentowano osiem różnorodnych konkursowych spektakli.
RECENZJA. Trzeba przyznać, że romantycy nie ułatwiali zadania przyszłym uczniom. Mickiewicz napisał najprawdopodobniej wpierw część drugą "Dziadów", potem pierwszą (niedokończoną), potem czwartą, a na koniec trzecią. W jakiej kolejności je czytać (i wystawiać), jeśli chcemy zebrać wszystko w całość? Pisze Piotr Grobliński.
RECENZJA. Trudno wyobrazić sobie bardziej amerykańskie przedstawienie niż „Złap mnie, jeśli potrafisz”. I nie chodzi tylko o sam gatunek – musical to jedyny rdzenny gatunek sceniczny z Nowego Świata – ale o treść i morał całej historii. A nade wszystko o to, że, choć niełatwo w to uwierzyć, wydarzyła się ona naprawdę. Pisze Magdalena Sasin.
RECENZJA. Są takie spektakle, których nie da się zapomnieć. Sceniczne obrazy pozostają gdzieś pod skórą. Drażnią jak ziarenka piasku pod powiekami. Nie sposób się otrząsnąć. Do takich spektakli należy „Spartakus. Miłość w czasach zarazy” w reżyserii Jakuba Skrzywanka. Pisze Paulina Ilska.
Trzeba spakować stare rekwizyty, archiwalne projekty, kostiumy, dekoracje, sprzęt oświetleniowy i multimedialny… W Teatrze Pinokio panuje spory rozgardiasz – w pozytywnym znaczeniu. Łódzki teatr dla dzieci, młodzieży i dorosłych przenosi się do nowej siedziby przy ul. Sienkiewicza 75/77, czyli do ponadstuletniej tkalni i przędzalni Wigencja.
RECENZJA. Czasy walki z komuną przedstawione w konwencji musicalu? W dodatku inspirowanego rapową nawijką? Pomysł wydawał się niewiarygodny. Ale zadziałał. Pisze Paulina Ilska.
W sobotę 25 III w Teatrze Nowym prapremiera spektaklu "Dobrze ułożony młodzieniec" w reżyserii Wiktora Rubina z tekstem Jolanty Janiczak.
Plakaty towarzyszące od 20 lat Międzynarodowemu Festiwalowi Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych to pokaźna, a co ważniejsze – znacząca kolekcja. Pokazane na wystawie w Galerii Opus przypominają nie tylko duży fragment historii festiwalu, ale przede wszystkim wystawiają doskonałe świadectwo organizatorowi, czyli Teatrowi Powszechnemu w Łodzi. Pisze Mieczysław Kuźmicki.
RECENZJA. Pewnego razu był sobie przystojny książę, który znalazł kandydatkę na żonę i na przekór rodzicom postanowił się w niej zakochać. I wbrew temu co sobie myślicie, ci dwoje nie żyli długo i szczęśliwie, bo nie jest to bajka o roztropnym księciu i pięknej księżniczce, ale opowieść o tym, że wymarzone życie przy boku ukochanego może być dalekie od ideału... Ta bajka dla dorosłych, przestrzegająca przed brakiem zrozumienia i akceptacji, wydarzyła się jednak naprawdę w Teatrze Lalek Arlekin w Łodzi i powiem wam w sekrecie, że przypomniała mi o moich własnych „brakach, brudach, grzeszkach”.
Spektakl dyplomowy studentów Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi na motywach dramatu Antona Czechowa, wyreżyserowany przez Franciszka Szumińskiego, będzie miał premierę 18 II o godz. 19.07 w Teatrze Studyjnym.