"EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi otrzyma grant z programu dotacyjnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pn. „Regionalne kolekcje sztuki współczesnej”. Dotacja pozwoli na rozbudowę pierwszej w Polsce instytucjonalnej kolekcji rodzimej sztuki komiksowej, gromadzonej przez Wydział Komiksu i Narracji Interaktywnej EC1 Łódź.
Kamion stał się na tyle modny, że nawet gdy zabrakło pieniędzy na organizację pleneru, w roku 1990 artyści na czele z Jerzym Dudą-Graczem przyjechali nad Wartę na własny koszt.
Znamy się z Kubą od lat. To on w 1974 r. zaprojektował wygląd „Kalejdoskopu”, w którym ja uczyłam się zawodu. Także od Kuby. W sztuce edytorskiej był jednym z najlepszych w Łodzi, znano go w Polsce.
Główne laury przypadły kobietom, a wśród 18 nagrodzonych jest zaledwie dwóch mężczyzn! Na pierwszym piętrze Art_Inkubatora można oglądać prace laureatów XXVIII Konkursu im. Władysława Strzemińskiego – Projekt dla studentów pracowni projektowych czterech wydziałów łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, któremu patronuje „Kalejdoskop”.
Już od pięciu lat co wakacje łódzka Akademia Sztuk Pięknych we współpracy z Międzynarodowym Centrum Sztuki KAUS w Urbino organizuje Letnie Międzynarodowe Kursy Grafiki i Tkaniny Artystycznej PATA. W sumie do Łodzi ściągnęło na nie 227 artystów z 41 krajów świata.
Muzeum Fabryki zaprasza na 2. Międzynarodowe Biennale Grafiki. Wernisaż wystawy odbędzie się w Art_Inkubatorze 14 IV o godz. 16.
Rozpoczęła się budowa siedziby Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej w EC1. Za komiksowym ogrodzeniem zaprojektowanym przez rysownika Krzysztofa Ostrowskiego trwają już prace wyburzeniowe. Koszt inwestycji wynosi blisko 22 mln zł, z czego 14 mln pokryje dofinansowanie z funduszy unijnych. Centrum ma być udostępnione we wrześniu 2019 roku na 30. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier.
Startuje trzecia edycja konkursu organizowanego przez Łódzkie Centrum Wydarzeń, w ramach którego młodzi artyści mają szansę otrzymać wsparcie finansowe dla swoich projektów plastycznych w przestrzeni miejskiej. W tym roku zwiększone zostały środki na działania.
Jimmie Durham konstruuje w swym atelier monstrum, ale, inaczej niż w przypadku tworu doktora Frankensteina, budzi ono raczej wyrzuty sumienia niż strach. I jednak nie udaje się go ożywić…
Niewiele prac mogło zachwycić w tegorocznym Konkursie im. Władysława Strzemińskiego – Sztuki Piękne organizowanym przez Akademię Sztuk Pięknych dla swoich studentów. To była jedna z przyczyn pojawienia się apelu fundatorów nagród, by w przyszłości konkurs przeformatować: zaprosić do udziału uczelnie artystyczne z całej Polski, co podniosłoby prestiż wydarzenia i promowało Łódź.