Aleksandra Chciuk, artystka audiowizualna, pianistka i kompozytorka, absolwentka Wydziału Operatorskiego Szkoły Filmowej.
Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi na finisz obchodów Roku Awangardy zorganizowała studencki Konkurs Hommage á l’Avantgarde. Wzięli w nim udział i artyści, i projektanci – w sumie 52 osoby. Efekty były różne – niektórzy niecałkiem poczuli temat, inni wpisali się w niego wzorowo. Godnych uwagi propozycji było sporo.
od 16 LISTOPADA 2017

W galerii jak w saunie

"Czas dla Ciebie" to instalacja Andrzeja Cieślika o charakterze przestrzennym, wykonana z lekkiej konstrukcji metalowej, na której powieszone będą woale z nadrukami postaci kobiet i mężczyzn. Namalowane postacie, muzyka i światło tworzą atmosferę sauny. Wernisaż wystawy - 16 XI o godz. 18.
K jak kształtowanie przestrzeni... W roku stulecia awangardy w Polsce zamieszczamy cykl, w którym Jarosław Suchan, dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi, pomaga usystematyzować rozumienie pojęć ważnych dla awangardy  historycznej.
W Pałacu Herbsta znów można obejrzeć reprezentatywny wybór dzieł z Kolekcji Sztuki Dawnej, zarówno polskiej, jak i europejskiej. Wśród prezentowanych obiektów znajdują się obrazy zaliczane do arcydzieł malarstwa polskiego, w tym "Portret matki artysty" (1853) - słynne dzieło Henryka Rodakowskiego.
Jak wiele treści da się zmieścić na jednej wystawie, można przekonać się na ekspozycji „Montaże. Debora Vogel i nowa legenda miasta” w ms2. Zorganizowana w ramach obchodów stulecia awangardy, o awangardzie mówi dużo, tłumaczy jej sens, pozwala na nowo zachwycić się jej intelektualnym wymiarem.
W pasażu Rubinsteina (przy wejściu od ul. Piotrowskiej) został ustawiony prawie czterometrowy totem złożony z elektroczęści. To „Beothuk” - nowa instalacja artystyczna autorstwa Tomasza Kajszczarka, artysty ze Szczecina. Powstała ona w ramach projektu „Przecieki sztuki” organizowanego przez Łódzkie Centrum Wydarzeń.
Największą „utopią” awangardy okazało się wyobrażenie, że sztuka może radykalnie przeobrazić całą rzeczywistość społeczną. Dwudziesty wiek odarł nas z takich złudzeń - uważa Jarosław Suchan, dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi.