Sztuka | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Interaktywna mapa murali, aplikacja prowadząca przez miasto streetartowymi szlakami, ponad 150 udokumentowanych wielkoformatowych prac, blog edukacyjny i wystawy czasowe. Pod koniec grudnia 2024 r. mapa łódzkich instytucji kultury wzbogaci się o cyfrowe muzeum sztuki miejskiej – Urban Forms Museum of Street Art. Jego działalność zostanie zainaugurowana prezentacją w formie wideomappingu 29 XII o godz. 18 w OFF Piotrkowska Center.
Ewa Zarzycka została laureatką Nagrody im. Katarzyny Kobro. Uznana performerka odebrała nagrodę podczas gali w Muzeum Sztuki w Łodzi. Jedna z prac laureatki uzupełniła wystawę „Próba całości. Nagroda im. Katarzyny Kobro”, którą można oglądać w MS2 przy ul. Ogrodowej. 
RECENZJA. Duża, szybka dawka niepokoju – a po opuszczeniu tej przestrzeni poczucie ulgi, jakby uniknęło się katastrofy, spodziewanej eksplozji. Takie wrażenia zapewnia wystawa „Pozor!”, przygotowana przez artystów ze środowiska łódzkiej alternatywy. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
Niepokój, ale pokryty pewnością siebie. Poczucie zagrożenia, ale przesłonięte hardością. Kreowanie aury siły i sprawczości w realiach płynnych wartości i niejasnej przyszłości. Powrót – po spodziewanej apokalipsie? – do korzeni ludzkości. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
Wyobraźnia, emocje i swoboda w posługiwaniu się językiem projektowania – tak jurorzy prestiżowego konkursu „Złota Nitka” określają „UNIVERSUM 22”, kolekcję, która zwycięstwo i nagrodę 30 000 zł przyniosła Karolinie Pieniążek. Gala finałowa oraz pokaz specjalny najnowszej kolekcji Gosi Baczyńskiej zakończyły ósmą edycję Łódź Young Fashion, organizowaną przez Akademię Sztuk Pięknych i Stowarzyszenie Pola Designu.
RECENZJA. Pobyt w dzieciństwie w trzech obozach koncentracyjnych, krycie się przed mrozem w stosie zwłok, jedzenie sznurówek i starych szmat, a wreszcie trwający cztery miesiące pieszy powrót z Niemiec do Wiednia – takie przeżycia muszą pozostawić ślad w psychice. Co z tym zrobić? Jak sobie radzić? Austriacka Romka Ceija Stojka poszukała ujścia emocji w pisarstwie i malowaniu. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. Czy można sobie wyobrazić świat, w którym energia pochodzi z ludzkich uczuć, pragnień i niepokojów? Agata Ingarden zdaje się budować właśnie taką rzeczywistość – przestrzeń, gdzie fizyczność, ruch i emocje zyskują wymiar strukturalny. Muzeum Sztuki prezentuje dwa główne dzieła artystki: „Rescue Dummies” oraz „Piknik o zachodzie słońca”, które wspólnie tworzą sugestywny, niepokojący obraz miasta przyszłości – tytułowego „EmoPolis”. Pisze Maria Mażewska.
7 LISTOPADA 2024

Surrealnie w akademii

RECENZJA. To ci młodzi ludzie będą niebawem projektowali otaczające nas przedmioty i przestrzenie. Warto zatem zorientować się, jakimi torami idzie ich myślenie, jaka estetyka ich inspiruje i jakie znajdują rozwiązania. W Galerii Hol Centrum Promocji Mody ASP w Łodzi trwa wystawa 34. Konkursu im. Strzemińskiego – Projekt. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
RECENZJA. Tak wielowątkowego przekazu, do tego zamkniętego w tak bezpretensjonalnej formie, nie miało chyba żadne dzieło sztuki prezentowane w ramach wydarzenia dziś nazywanego Festiwalem Łódź Wielu Kultur. Ja przynajmniej takiego nie pamiętam. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
od 11 PAŹDZIERNIKA 2024

EmoPolis Agaty Ingarden

"EmoPolis" to pierwsza w Polsce muzealna wystawa prac Agaty Ingarden. Jest ona fragmentem nieustannie rozwijanego projektu, w którym główną rolę odgrywa infrastruktura przeznaczona do zarządzania energią emitowaną przez stany emocjonalne. Wystawa łączy ze sobą dwie monumentalne prace – "Rescue Dummies" i "Piknik o zachodzie słońca". Wernisaż 11 X o godz. 18 w ms2.