Inspiracje Malewiczem i nie tylko | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 5 =

Inspiracje Malewiczem i nie tylko

Ośrodek Działań Artystycznych zaprasza 19 I o godz. 18.30 do galerii przy ul. Sieradzkiej 8 na otwarcie dwóch wystaw malarstwa: Anny Kunki-Kawełczyk zatytułowanej „Malarstwo” i Artura Winiarskiego pt. „Radiacja supremy”.
Temat obrazów Anny Kunki-Kawełczyk to pejzaż uzupełniony postaciami ludzi i zwierząt. Z kolei prace prezentowane przez Artura Winiarskiego inspirowane są twórczością wybitnego rosyjskiego artysty okresu nowoczesności Kazimierza Malewicza.

Anna Kunka-Kawełczyk (ur. w 1980 r.), w latach 2000-2005 studiowała na Wydziale Grafiki i Malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. W 2005 roku uzyskała Dyplom z wyróżnieniem w Pracowni Malarstwa, prowadzonej przez Profesora Ryszarda Hungera oraz w Pracowni Technik Drzeworytniczych Profesora Andrzeja Bartczaka. W latach 2008-2011 realizowała projekty scenograficzne i kostiumowe w Teatrze Nowym, Teatrze Studyjnym oraz Teatrze Szwalnia w Łodzi.
Współrealizatorka kilku interdyscyplinarnych warsztatów scenograficzno-teatralnych dla młodzieży, odbywających się w Teatrze Szwalnia w ramach projektu „Lato w teatrze” i festiwalu „Dotknij teatru”. Od 2012 roku nauczyciel Rysunku i Malarstwa w Liceum Plastycznym im. S. Wyspiańskiego w Tomaszowie Maz. Jej twórczość, poza formami scenograficznymi, rysunkiem i technikami drzeworytniczymi, związana jest przede wszystkim z malarstwem.
Pisze: Pośród wielu tematów podejmowanych przeze mnie na drodze malarskich poszukiwań, tym który powraca nieustannie jest pejzaż. Moje urzeczenie naturą jest jednak dalekie od entuzjastycznego uwielbienia rzeczywistości. Skłaniam się raczej ku poszukiwaniu w krajobrazach ukrytych sensów i znaczeń, wymykających się pospiesznemu spojrzeniu. Od niedawna przestrzenie pejzaży uzupełniają postaci ludzi oraz psów. W tych ostatnich widzę ogromny potencjał symboli i odniesień.

Artur Winiarski (ur. 1960 r.), doktor habilitowany, profesor ASP w Warszawie, malarz. W latach 1989-1994 studiował na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie w pracowni malarstwa prof. R. Ziemskiego i tkaniny prof. S. Andrzejewskiego. Wcześniej, w roku 1986 roku, ukończył Wydział Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie prowadzi pracownię malarstwa dla I roku na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie. Autor wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych m.in. w „Elektrowni” w Radomiu, „Domu Sztuki” w St. Petersburgu (Rosja), Forum fur Kunst w Heidelbergu (Niemcy), Muzeum Akademii  Sztuki w Mińsku (Białoruś), Centrum Sztuki Nonkonformistycznej „Puszkinskaja 10” w St. Petersburgu (Rosja). Kurator wielu wystaw, m.in. Miejsce Malarstwa, 100% Malarstwa, Marek Wyrzykowski. Outsider, Jarosław Modzelewski. Nagroda J. Cybisa, ASP W/WM15 we Wrocławiu, Malerei oder Bild w Heidelbergu. Autor licznych publikacji prasowych, książkowych i katalogowych o malarstwie. Zajmuje się wyłącznie malarstwem, którego tematem od pewnego czasu pozostaje pejzaż postsowiecki, ujmowany w różnych aspektach: symbolicznym, realistycznym, emocjonalnym. Próbuje ten świat opisać językiem malarstwa: materii, koloru, światła, gestu. Wciąż eksperymentuje ze środkami wyrazu, by intuicyjnie pobudzić reakcję na wydawałoby się odległe już zjawiska i wydarzenia, ukryte znaki, symbole, piktogramy, rytuały, zachowania, różnego rodzaju ostańce kultury epoki radzieckiej, jakich jest wokół nas wciąż jeszcze tak wiele. Podejmuje malarskie próby synkretyzmu, łącząc pierwiastek malarski z literackim.