EDYTORIAL / lipiec-sierpień 2018. Ruch, motyw podróży i jej związki ze sztuką, przewijają się przez cały numer: od Jana A.P. Kaczmarka i „nadpływającego” festiwalu Transatlantyk począwszy, po rozmowę z Tomaszem Koniecznym, wychowanym na łódzkiej Retknii, związanym z operami Niemiec i Austrii, który w lipcu jako pierwszy Polak zaśpiewa na prestiżowym festiwalu w Bayreuth (a po wakacjach w Filharmonii Łódzkiej!).
Rozstrzygnięto konkurs na współorganizację projektów kulturalnych z samorządowymi instytucjami kultury z województwa łódzkiego w 2018 r. Wsparcie finansowe otrzyma aż 29 instytucji, na łączną kwotę 100 000 zł.
Jak informuje łódzkie Narodowe Centrum Kultury Filmowej, wartość jego zbiorów przekroczyła właśnie milion złotych. A do czasu otwarcia instytucji zapewne się podwoi.
– Lada chwila nastąpi rozstrzygnięcie przetargu na projekt wykonania mediateki przy ul. Moniuszki. Projekt dotyczy dwóch zabytkowych (obecnie zdewastowanych) budynków pod numerami trzy i pięć – poinformowała Natalia Olszewska z Wydziału Zarządzania Projektami Urzędu Miasta Łodzi.
Gdzie udać się na mikrowyprawę, by można było uznać ją za udaną? W wakacyjnym „Kalejdoskopie” o miejsca godne polecenia zapytaliśmy ludzi sztuki: artystów, animatorów i organizatorów kultury, literatów, nauczycieli akademickich.
Z budżetu województwa łódzkiego przekazano kolejne dotacje, które przeznaczone zostaną na renowację obiektów wpisanych do rejestru zabytków województwa łódzkiego.
W Skansenie Rzeki Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim tradycyjnie odbywa się „Słodka niedziela” – prawdziwa gratka dla wszystkich miłośników miodowych pyszności.
„Poznaj mojego tatę” to wystawa Agnieszki Cecot, którą można oglądać w lipcu oraz sierpniu, na dolnym foyer MCK PGE Gigantów Mocy w Miejskim Centrum Kultury w Bełchatowie.
33 gminy i sołectwa z województwa łódzkiego otrzymały dotacje z "Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020" na „Inwestycje w obiekty pełniące funkcje kulturalne" – przeszło 12,5 mln zł oraz „Kształtowanie przestrzeni publicznej” – blisko 5,6 mln zł.
Województwo łódzkie nie ma klarownego wizerunku turystycznego. Nie wzbudza specjalnego zainteresowania przybywających i jednocześnie nie można minąć tego obszaru niczego nie zauważywszy. Taka ocena znalazła się w podsumowaniu raportu „Ruch turystyczny w Łodzi i województwie
łódzkim w 2016 roku”. Co przyciąga w Łódzkie i co jeszcze mogłoby być produktem turystycznym?
łódzkim w 2016 roku”. Co przyciąga w Łódzkie i co jeszcze mogłoby być produktem turystycznym?