Rządy obrazu | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 3 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 3 =

Rządy obrazu

W przestrzeni realnej i wirtualnej króluje obraz. Nie chodzi tylko o zdjęcia czy pojedyncze grafiki, ale o myślenie obrazem, o obraz, który nawet jeśli nie przekazuje informacji, sam jest wartościowy. To też pewien segment rynku, żywy, podlegający specjalizacji. To ludzie, którzy wiedzą, jak chwycić naszą uwagę, i jak zrobić to z klasą i subtelnością. Którzy analogicznie do leciwego powiedzenia o czytelniku, wiedzą, że odbiorcy nie można zniewolić – jego się uwodzi. Tak, chodzi o obraz uwodzący, z premedytacją zatrzymany.
- Mówi ŁUKASZ ZBIERANOWSKI ze studia graficznego Fajne Chłopaki: Pomysł, który na etapie projektu zapowiada się świetnie i prezentuje niezwykle oryginalnie, może być wykonany tylko w ramach technologii, które na naszym rynku opanowali końcowi wykonawcy. Ci zaś mają taki, nie inny, park maszynowy. W ramach tych możliwości jako projektant musisz nierzadko balansować tak, by ostateczny wykonawca nie użył magicznych słów: tego nie da się zrobić. Co najczęściej znaczy tylko tyle, że jemu nie opłacają się jakiekolwiek zmiany linii produkcyjnej, nie kalkuluje mu się to. To ogromny problem wielu branż – powtarzalność możliwych rozwiązań, niewielka innowacyjność. Natomiast pojawiają się też młodzi ludzie, którzy zakładają „nowe stare” introligatornie, gdzie na starych maszynach wykonują coś klasycznego w nowej odsłonie, nowym wzornictwie.

- Mówi URSZULA TARASIEWICZ, prowadząca Galerię Pop-up Ogrodowa8: Komunikacja wizualna galerii sztuki to rozmowa z publicznością i zachęcenie jej do odwiedzenia wystaw. Wiem, że komunikacja galerii z odbiorcą musi mieć swój niepowtarzalny język. Gdy tylko widzisz taki komunikat, wiesz, od kogo pochodzi, jeszcze zanim go zrozumiesz. Autorem identyfikacji wizualnej naszego budynku i galerii jest Jakub „Hakobo” Stępień, z którym współpracuję od lat i mam pełne zaufanie do jego talentu typograficznego.

- Mówi MAGDALENA ŚWIĄTCZAK, prowadząca galerie Łódzkiego Domu Kultury: Dużym wyzwaniem jest stworzenie jasnego komunikatu wizualnego w obecnym  hiperkonsumpcyjnym świecie przesyconym obrazem. Przy projektowaniu identyfikacji do każdej wystawy skupiamy się przede wszystkim na przekazie, jaki ona niesie. Zawsze myślimy o odbiorcach przekazu informacyjnego. I zawsze staramy się stosować do podstawowych zasad: minimum kolorów i kształtów, zrozumiałość przekazu i oryginalność formy.

- Pisze BOGDAN SOBIESZEK: Jak organizować komunikację medialną instytucji kultury? Jak informować świat o swoich działaniach? Jak budować dobre relacje z odbiorcami (zwłaszcza podczas pandemii, kiedy kontakt w realu jest utrudniony)? Jako wzór do naśladowania w województwie łódzkim eksperci często wskazują Kutnowski Dom Kultury.

Więcej do przeczytania w majowym numerze „Kalejdoskopu” 5/2021

Kategoria

Inne