W ramach cyklu "Prototypy" byli już w Muzeum Sztuki Dom Mody Limanka oraz Libera, Majewska i Smoleński. Teraz pora na Caycedo i Rydet. Otwarcie wystawy i towarzyszący wernisażowi koncert zespołu Same Suki 6 IX o godz. 18.
"Prototypy 03. Carolina Caycedo i Zofia Rydet. Raport troski" to celebracja kobiecego zaangażowania w różne sfery życia, ale przede wszystkim w obronę przyrody. Stawką w tej kobiecej walce są dobra wspólne: woda, powietrze, ziemia. Wezwaniem do działania – zagrożenie zdrowia i bezpieczeństwa społeczności. Zaproszona twórczyni, Carolina Caycedo, umieści swoje prace w kontekście zdjęć Zofii Rydet należących do kolekcji Muzeum, a dokumentujących tradycyjne sposoby życia wymazywane przez modernizację kraju. W obrazach tych Carolina widzi podobieństwo do rodzimej Kolumbii i miejsc, które poświęcane są w imię rozwoju. W ten sposób prywatne światy ze zdjęć Rydet ujawniają potencjał polityczny i pokazują podłoże zaangażowania obywatelskiego, a jest nim opieka nad najbliższym otoczeniem.Wystawę przygotowały Aleksandra Jach (Muzeum Sztuki w Łodzi) i Carolina Caycedo. Carolina od wielu lat zajmuje się w swojej twórczości tematami ekologicznymi oraz rolą kobiet w organizowaniu życia społecznego. Jeden z jej najbardziej znanych projektów artystycznych to „Be dammed”, którego nazwa wygrywa wieloznaczność słów: ‘dam’ (ang. ‘tama’) i ‘to be damned’ (ang. ‘być przeklętym’) w ramach, którego kolumbijska artystka tworzy obiekty, filmy, rysunki, książki, performensy dotyczące wpływu regulacji rzek na lokalne społeczności. To właśnie temat rzek doprowadził ją do działaczek, które w różnych częściach świata walczą o sprawiedliwość społeczną. Caycedo, w poszukiwaniu własnego „kobiecego rodowodu”, zaczęła pracować nad indywidualnymi i grupowymi portretami aktywistek ekologicznych.
Wystawa „Carolina Caycedo i Zofia Rydet. Raport troski” powstała jako trzecia część cyklicznego projektu „Prototypy”, w ramach którego artyści pracują z kolekcją Muzeum Sztuki w Łodzi. Carolina Caycedo zaprezentuje swoje prace w kontekście zdjęć Zofii Rydet. Artystkę zainspirowała się cyklem „Zapis socjologiczny” (1978-1990), w którym fotografka dokumentuje tradycyjne sposoby życia, które znikają podczas modernizacji kraju. W obrazach tych Carolina widzi podobieństwo do rodzimej Kolumbii i miejsc, które poświęcane są w imię rozwoju. Na temat bohaterek Rydet wiemy niewiele. Widzimy je w intymnych przestrzeniach kuchni czy izb, wykonujące czynności domowe albo pracę zawodową. Te prywatne światy mają jednak potencjał polityczny. Zdjęcia Zofii Rydet pokazują podłoże zaangażowania obywatelskiego, a jest nim opieka nad najbliższym otoczeniem.