Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
RECENZJA. Przychodzi Feuerbach do teatru. Staje na pustej scenie. Prosi o rolę, odgrywając własne życie. Przed nim pusta widownia. Słucha go tylko asystent nieobecnego reżysera. Kiedy zdążymy przejąć się tragicznym losem aktora i zaczynamy zastanawiać się nad sensem tego, co zobaczyliśmy, historia zaczyna się powtarzać, a wykonawcy zamieniają się rolami. I to jest już inna opowieść. Tak Paweł Głowaty postanowił zaadaptować sztukę Tankreda Dorsta „Ja, Feuerbach” na potrzeby teatru offowego.
Zespół artystyczny Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi, zaniepokojony sytuacją panującą w teatrze, wystosował list otwarty do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Poniżej zamieszczamy jego treść.
Co prawda w muzyce nie chodzi o bicie rekordów, ale te niekiedy mimochodem się zdarzają. Jednym z takich muzycznych rekordów jest balet dla dzieci „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”, który na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi wykonywany jest w niezmienionym kształcie od 52 lat. Symboliczny jubileusz pięćdziesięciolecia (obchody zostały przesunięte z powodu pandemii) odbył się 19 marca. Gościem honorowym wieczoru był kompozytor muzyki do „Śnieżki” Bogdan Pawłowski, który obchodził 65-lecie twórczości.
Dwa łódzkie teatry dla młodego widza – Pinokio oraz Arlekin – połączyły siły, aby mówić jednym głosem we wspólnej sprawie. Są nią prawa dziecka. Dzięki  koprodukcji powstał prapremierowy spektakl „Dzieci i ryby” w reżyserii Przemysława Jaszczaka, wsparty działaniem warsztatowym edukatorek obu teatrów.
Na prapremierę przedstawienia z udziałem dziecięcych aktorów, przeznaczonego dla widzów w wieku 6-106 lat, zaprasza Teatr Pinokio.
RECENZJA. 12 edycja Dotknij Teatru organizowana przez Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych w Łodzi z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru właśnie się rozpoczęła. Zainaugurował ją spektakl Lubelskiego Teatru Tańca „W moim początku jest mój kres” w reżyserii Joanny Lewickiej. To artystyczne spotkanie wyznacza nowy, mocny początek w historii lubelskiego zespołu. W innym wymiarze, w zgodzie z tegorocznym hasłem imprezy, niesie nadzieję, że nawet największe zło ma swój kres,  a teatr pozostaje miejscem budowania autentycznych relacji i silnych więzi dla dobrej przyszłości. Pisze Anna Banach.
od 27 MARCA 2022

Premiera "Wiśniowego sadu"

Teatr im. Jaracza zaprasza 27 III o godz. 19 na premierę "Wiśniowego sadu" Antona Czechowa. To arcydzieło literatury światowej w interpretacji jednej z najwybitniejszych reżyserek młodego pokolenia – Małgorzaty Warsickiej.
Karnawał, kar nawał, nawał kar – to, co było zabawą, zyskuje nagle znamiona plagi. Granice sacrum i profanum ulegają zamazaniu – wielką zabawę od wielkiej rozróby dzieli jedno hasło nieopatrznie rzucone w tłum. Najnowszy spektakl projektu „Nowy i Młodzi” w Teatrze Nowym zyskał niespodziewany (choć wyśniony w koszmarach) wymiar jeszcze przed prapremierą.
od 12 MARCA 2022 / 17 MARCA 2022

"Atrament. Wczoraj. Żyrafa" - premiera

Najnowsza, czwarta komedia Juliusza Machulskiego napisana specjalnie dla Teatru Powszechnego w Łodzi - Polskiego Centrum Komedii, wchodzi do repertuaru teatru 12 III. 
od 26 LUTEGO 2022

Premiera „Don Juana”

Uwodzi wszystkich – nie tylko kobiety. A może sam daje się uwieść wizji niemożliwej wolności? W przewrotnej interpretacji Radosława Rychcika cyniczny manipulator, kłamca, kpiarz i bezbożnik odsłania drugie oblicze: niespełnionego Romea i niepokornego kontestatora zaściankowej rzeczywistości. „Don Juan” Molière’a na deskach Teatru Nowego od 26 II.